Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

Vi från Linköping Del:4

Elin har troligen haft 3-dagarsfeber, idag feberfri efter tre dagar med hög feber och ikväll ser hon ut som en prickig korv. Men riktigt glad har hon varit hela dagen.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-29 22:01:59 följande:
    Vi har vart på texas longhorn å käka å ja tog mig en lättöl jädrar va gott det va (me öl asså) Nu har ja kollat lite på tevi men känner mig gryyyt rastlös å mannen sitter i soffan å snarkar tror ja ska väcka han å be han att ut å valla mig, fick till en färdknäpp förut å ska banne mig ha en till men lite promenad ska väll kunna hjälpa me...Nu vill ja inte va gravid längre...Har blive tipsad om att storstäda, putas fönster skrubba badrummet, ja name it men det tänker ja inte ge mg på för då riskerar ja bara att få så jädra ont i ländryggen ju...
    Nää, då är det ju roligare med färdknäppen
  • Skorpan08

Åhh så trött jag är nu! Idag har ju Pernilla konfirmerat sig och efter det hade vi bjudning.
    Fast Elin gjorde ju hela dagen MYCKET roligare (ironiskt menat)
    Hon somnade bra igår kväll precis som hon brukar. Maken och jag satt uppe och tittade på tv lite längre än vanligt, var väl runt midnatt när vi kom i säng. 02.14 vaknar Elin med ett skrik, hämtar henne in till oss, hon ligger och vänder och vrider på sig länge. 4.10, äntligen sover hon igen. Men då kah inte jag somna om utan då ligger jag och vände roch vrider på mig, tittar på klockan sista gången 06.10. Kl 06.45 vaknar jag igen av att jag har tio små underbara tår mellan mina revben. Elin är vaken! Underbart. Bara att kliva upp.
    Så nu känner jag mig med död än levande.
    Maken är ute och lagar på bilen, generatorn har gått sönder så han ska renovera den, då en ny "bara" kostar närmare 7000:-!!!!
    Men Elin sover sött i sin säng iaf, så jag ska strax krama kudden.
    I morgon är en ny dag!

• Skorpan08
    Fru T skrev 2009-05-31 17:00:41 följande:
    Nu får det va nog!
    Fin mage!
    Ja.nu tycker jag nog att hon kan komma ut.
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-01 12:36:44 följande:

Usch, det låter inte kul. Det är jobbigt när de inte sover som de ska, framför allt när man är van vid att de brukar göra det.
    Nej, det är jobbigt. Vi är ju vana vid att hon sover 19-07. Men inatt har hon sovit som hon brukar, men det tar ju ett par dagar innan man är ifatt i sömnen. Nu ska jag snart åka och hämta min plutta. Har vilat hela dagen till och från. Jätteskönt!
  • Skorpan08

Jenny: Nu är det inte många dagar kvar! Har du allt unde kontroll? Eller är kaos?

• Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-06-01 13:54:43 följande:
    Ja gud vad härligt!!

Nej, jag har allt under kontroll. Lite småfix som ska fixas och så bara. Ska hämta klänningen idag, plocka ögonbrynen imorgon fixa naglarna på onsdag osv... Är mest förväntansfull och pirrig
    Vad skönt att allt är under kontroll. Förstår att det är pirrigt, kommer ihåg själv. Men det är ett skönt pirr.
  • Skorpan08

Jag håller med tummarna för fint väder på lördag. Jessica ska ju dansa studentbal då, vore ju triost om det regnade på alla balklädda ungdomar. Dom ska ju även ha picnic i trädgårdsföreningen efter.

• Skorpan08

Jag kikar in för att tala om att jag tänker lämna tråden nu. Kanske att jag lämnar FL helt och hållet, det hat jag inte bestämt ännu.
    Om det skulle vara någon som vill fortsätta hålla kontakten med mig så inboxa mig så skickar jag min mail/msn.
    Kram till er!

• Skorpan08

Kikar in till er och säger hej!
    Hoppas alla har det bra!
    Här är det lugnt. Ligger mest då lillen trycker på och vill ut. Långtråkigt värre!

• Skorpan08
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 21:22:52 följande:
    Ingen som har några nestle koder över som ni vill bli av med? Jag har bara knappt 60 poäng kvar för att få dammsugaren som jag så hett vill ha.
    Vilken tur att jag kikade in idag också! Jag har nog en 10-15 stycken som du kan få. Inboxa mig din adress så postar jag dom senast söndag.

Jag har försökt att läsa ikapp vad ni sysslat med men jag har ju varit borta ett tag och ni skriver så tangenterna glöder. Så allt orkar jag inte läsa. Är inte här varje dag men kikar gärna in ibland om det är ok.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-08-14 19:00:51 följande:
    iii kan ni sluta snacka dagis!ja får ångest bara ja tänker på´t å då har ja ändå ett helt år kvar tills det är dax det ser ut som vi kommer köpa lägenhet i parhus som ska byggas i tallboda inget är klart men vi va på banken idag å allt ser possetivt ut... å därvid ligger det ett helt nybyggt dagis som det talas välldigt gått om så det blir att kolla upp, å sen vimlar det ju av dagis i tallboda
    Då blir vi ju "grannar". Vi bor ju bakom Tallboda. Många bra dagis finns det där.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 19:20:21 följande:
    Nä det kan vi inte Ni som har era barn på dagis sen tidigare: Vad är att föredra när det gäller tider?Vi fick styra våra 15 timmar som vi ville och han fick vara med och äta tre dagar i veckan. Är det då smidigast att ta typ 9-14 tisdag, onsdag, torsdag så får vi långledigt sen? Eller är nåt annat sätt bättre?Jag hade ju ställt in mig på tre timmar om dagen och tyckte att det kändes ganska lagom trots allt. Han är ju inte så gammal.
    Konstigt att det är olika regler vad gäller 15-timmars dagis. Elin får vara 8-11 5 dgr i veckan. Men jag lämnar henne bara 3 dagar för jag tycker det blir bara en massa stress, vi har ju ca 7 km till dagis. Sen ska hon vara hemma hos mig när lillebror kommit.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-08-15 10:20:51 följande:
    ja juste ja har fattat att du bor där nånstans men inte riktigt vart..Ja får komma å fika snart så ja blir lite klokare
    Det tycker jag absolut att du ska göra! Man ska ju försöka vara så klok man bara kan
  • Skorpan08

Usch på er
    Sitta och klaga på era korta förlossningar. Förlossningen med Elin tog FYRA DYGN!!!
    Mina förlossningar har bara blivit längre och längre så undrar hur lång tid det ska ta denna gång. 1 Vecka?????
    Ja, det blir spännande att se.
    Läkaren säger att det kommer att gå fort eftersom det inte är så länge sen jag fick barn men det vet jag inte om jag köper.
    Dom sa likadant när Ida skulle födas men hennes förlossning tog 2 dygn. Och då var det trots allt mindre än 1 år sen jag fick Pernilla.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4