Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Snellen skrev 2009-06-03 13:28:46 följande:
    Tack :)Jag kanske ska presentera mig lite då?Är 25 år och flyttade hit för jobbets skull. Tog med mig min sambo och vi gifte oss i maj :D Har inga barn än, men har slutat med p-medel nu, så blir det så blir det.
    Vi får satsa på en 2010 båda två
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 13:49:27 följande:
    då får vi hålla tummarna att allt går bra nästa gång.är inte skorpan08 och en stolt enbarnsmamma inne i tråden längre?
    Tack! Kommer att vara livrädd för att det ska gå snett nästa gång också men på nåt sätt ska vi väl övervinna den rädslan.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 13:59:17 följande:
    jag förstår att ni kommer var jätterädda.själv vågar jag inte bli gravid igen efter mitt MA.mycket kan man tacka den hemska skitvården som jag fick vid mitt MA.hur går det med marsvinen?
    De tidigare ma och mf:n har ju varit enklare men detta är ju en helt annan sak, och jag är livrädd redan nu innan vi ens är igång och kroppen återhämtat sig.

Med marsvinen går det bara bra, springer omkring på golvet här just nu bland katter och hundar
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 14:11:46 följande:
    så gulligt det låter,marsvin är så gosiga.under flytten fann jag min gamla marsvinspärm med en del av våra gamla marsvin.har du haft många ma/mf?jag har bara haft ett MA i v 16.
    Det är mysigt, och katterna och hundarna funkar bra med dem fast vi hade inte räknat med nåt annat visserligen.

Jag har haft två ma, ett i v.12 och så nu detta då i v.18, och så 3 mf.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-03 14:55:49 följande:

Vi ska snart ta på oss o åka till stan o möta sambon efter jobbet. Vi ska handla massor på Willys, min pappa fyller 50 år på lördag o alla har efterfrågat min goda smörgåstårta Så det är klart att jag ska göra en stor sån till pappsens födelsedag Så vi ska åka o handla upp halva affären, tur att pappa pröjsar
    Smörgåstårta är gott Skulle haft det till Liams kalas på fredag men vi får nog skjuta på det, vi hinner nog inte bli bra tills dess och så verkar inte vädret på vår sida. Måste kunna vara ute nämligen då brorsans fru är allergisk mot djur.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-03 19:40:03 följande:

Ja, det är verkligen supergott, skulle kunna leva på det Men tycker allra mest om min egen, eftersom jag väljer själv vad som ska vara i och på Har lite svårt för en del andra, speciellt om det är leverpastej i som jag hatar Men min är supergod o det tycker alla som har smakat den Alla i släkten tjatar om att jag ska göra den när vi ska ha kalas o liknande. Har till o med fått några beställningar från släktingars bekanta o så, så det är kul, det betyder ju att den är god Skulle verkligen vilja starta ett bageri där jag kan baka o göra smörgåstårtor, det är min högsta dröm!
    Jag gillar inte heller de med leverpastej! Har gurka och skinka bla i den som jag gör mest. Och som du säger, så är det mkt godare när man kan ha det man själv vill
    Visst är det kul när man får beställningar! Har fått det på både smörgåstårtor, vanliga tårtor och annat.
    Ska vi starta ett bageri?!
  • Maria84

Här har vi firat Liam under morronen med en massa paket
    Vår stora kille! Nästa vecka går han sina sista dagar på dagis!

Han leker med sina nya leksaker nu och Lucas har precis gått och lagt sig. Så jag ska väl ta och fixa lite här hemma.
    Ska väl slänga ihop några fler kakor också, bakade några igår samt matbröd men sen klarade inte armen mera.

Och igår kväll tappade Liam sin andra tand, så imorse hade tandfén varit här

Mizzz skrev 2009-06-05 10:04:43 följande:
    Fru T skrev 2009-06-05 09:27:16 följande: Hehe, känner igen det där! Va tyst det är i tråden nu mera! Den 16 Juni ska jag plocka ut min sprial!! Sen kan det bli bebis när som! Dessutom är jag jätte glad just nu, (trodde aldrig jag skulle säga det), tant röd är på besök, och det betyder att hon INTE kommer komma olägligt till bröllopet, var så sjukt orolig!
    Åh spännande!
    Och vad skönt att tant röd kom på rätt tid
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-06-07 19:19:43 följande:
    Nånting känns defenitivt annorlunda, kanske blir det som mannen tror i morron...Vågar ja hoppas, det vet ja inte men ja gör det ändå!
    Hur går det ?? Så spännande! Jag hoppas verkligen att du slipper vänta längre nu!
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-06-09 08:04:36 följande:
    aha! det ska jag prova nästa gång
    Eller så slår man ett slag med andra änden på kniven i mitten av locket så funkar det att öppna också
  • Maria84

Jisses, har varit i stan idag och shoppat och inte var vi ensamma direkt!
    Fick inte alla ärenden gjorda heller för tiden sprang iväg! Så jag måste in igen och så måste jag beställa blommor till studenterna imorron för jag hann inte med idag.
    Försökte hitta nåt nytt att ha på mig till fredag också men kände mig inte nöjd med nåt, så jag kom hem tomhänt, eller nja inte riktigt, köpte två par skor på rean på Maxi

Börjar känna en aningen stress för att hinna med allt till fredag. Ska baka och fixa inför kalas på lördag också. På torsdag ska vi på cirkus också.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4