• Fru T

Vi från Linköping Del:4

JePaLuLi skrev 2009-08-07 15:04:47 följande:
    Mysigt! Här har vi båda två mellan oss, det är trångt men gosigt! <3Linus sover också helst på magen, men han är ju så stor nu så för honom är det ingen fara.Dock hävdar ju de allra flesta att barnen faktiskt sover bättre i sin egen säng, där de inte störs av massa ljud m.m och kan röra sig som de vill.
    den enda som sover bättre när hon ligger i sin egna säng är nog jag igentligen eftersom hon bökar så men när hon ligger på mage så ligger hon still hon får ligga hos oss lite då å då men snart blire sängen på heltid igen...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T

Ni som fått ta av er ring(arna) när ni vart gravida, när kunde ni få på er dom igen??

Ja saknar mina ringar så ja gråter snart, har inte kunnat haft dom på den januari tycker inte alls mina fingrar ser svullnade ut längre men ja får med nöd å näppe på mig en ring å två är omöjligt å efter en stund så måste ringen av igen för det gör ont...

Funderar på om det får bli att slå ut ringarna iallafall..... *suck*

ska väll ner en 5-7 kg till men det är ju inte mycke å inte bråttom heller för den delen!

• Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-13 13:15:58 följande:
    Hej å hallå.Ringarna har jag inte ens provat, de kanske är mer tillförlitligt mått än vågen.!?Nu har det blivit lite dåligt med mat igår kväll och idag, mem vågen stod på min ursprungsvikt innan grav. idag. Min målvikt ligger dock ytterligare tre kilo ner.Men innan grav. hade jag muskler som vägde... vad är det nu?Farmor&Farfar, faster och en kusin kommer komma hit idag. =) De är så nyfikna.Igår kom grannar förbi. De har en två månaders tjej och gisses vad stor hon var i jämförelse.
    Nu är det muskler i vila

ja jag hänger mig inte så mycke på vikten utan mer hur kläderna sitter men ringarna börjar va välldigt trist att va utan, dom är ju såå fina...
  • Fru T

iii kan ni sluta snacka dagis!

ja får ångest bara ja tänker på´t å då har ja ändå ett helt år kvar tills det är dax

det ser ut som vi kommer köpa lägenhet i parhus som ska byggas i tallboda inget är klart men vi va på banken idag å allt ser possetivt ut... å därvid ligger det ett helt nybyggt dagis som det talas välldigt gått om så det blir att kolla upp, å sen vimlar det ju av dagis i tallboda

• Fru T

den här veckan har vi påbörjat 62cl kläderna i byrån å nästan alla 50/56cl kläder är undanplockade...

dax att införskaffa lite nytt kanske

• Fru T
    Skorpan08 skrev 2009-08-15 09:47:18 följande:
    Då blir vi ju "grannar". Vi bor ju bakom Tallboda. Många bra dagis finns det där.
    ja juste ja har fattat att du bor där nånstans men inte riktigt vart..

Ja får komma å fika snart så ja blir lite klokare
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-08-15 15:35:09 följande:
    Fast det där säger ju alla olika om. Många säger ju att det är fantastiskt även att föda barn och jag vill gärna testa.
    ja tycker inte heller det va så häftingt, den känslan kom senare när ja verkligan fatta att det där lilla knytet som ligger där å är så förbannat söt, är MIN...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 11:00:28 följande:
    Jag fattade direkt att underverken var mina Det var en himlastormande kärlek direkt!
    ja va bara trött å glad att smärtan hade minskat för inte fan är den ju över bara för att ungen är ute men självklart älskade ja henne med, va ju lite i en annan värld bara...
  • Fru T

fröken växer så det knakar, nu är vi inne på 62 kläderna å då upptäkte ja att ja visst inte hade så mycket av dom, byxer å klänningar har ja så vi klarar oss men har bara långärmade boddys å inte så många pjamasar så det får bli schopping på torsdag när bb kommer

har iofs två vänner ja kan åka hem te å låna även dessa storlekar men nee, ja vill inte låna, ja vill äga till Teddes förtret...

• Fru T

men sen hade kanske dom 15 dagarna över tiden å den 17h långa förlossningen ett finger med i spelet... ja ville ju bara att hon skulle ut å va trött på allt!

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 11:23:45 följande:
    Ja jag gick ju aldrig över tack och lov. Däremot tog Lucas förlossning över ett dygn och Linus förlossning gick så fort så kroppen inte hann med. Den gjorde betydligt ondare! Men det är underbart när bebisen är ute! Jag tyckte iofs att varje värk var häftig och att den förde mig ett steg närmare vår son Jag vill inte heller låna, jag vill handla. Nytt
    Ja nytt handlar ja när ja handlar, mycket roligare att gå å plocka i affärerna än att sitta å glo på internet...

Begagnat använder ja om ja får det, dom små storlekarna lånade vi ju en hel del å ja tyckte det bara va jobbigt å sitta å gå igenom vad ja ville låna å inte... lite som att rota kändess det som.. även om det va dom som erbjöd oss att låna..

så nepp handla nytt blire... sen vill ja ju att fröken ska få det när hon blir stor å får barn för ja tyckte själv det va jättekul att vissa kläder från när ja va liten fanns kvar
  • Fru T

Här är det Tedde som är mer gråtmild än jag är, ja gråter mäst när ja är upprörd eller ledsen...

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4