Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-03 09:00:45 följande:
    Synd att ja har bm 15 då för annars kunde ja hjälpa dig hoppas det löser sig å går bra
    Söta du! Men du har ju lite annat att tänka på nu
    Lycka till hos bm!
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 09:19:13 följande:
    haha,hon har nog inte barn.barn kan inte sitta still i flera timmar villket många tyvärr tror.idag ska vi slöa,ska plocka upp det sista och jaga gardinfästen då det inte fanns några i denna lya.ikväll blir det tvättstugan,har den precis utanför balkongen.
    Det är det hon har. Jag hade bokat en tid kl. 16 för då skulle Patrik hinna hem och ta barnen. Men hon vill på barnens avslutning på dagis så vi får väl se hur det går Patrik skulle iaf skynda sig så gott han kunde, men han jobbar ju ändå i Nrkpg.
    Ha en bra dag!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 10:00:17 följande:
    hoppas det löser sig för dig.här mår man pyton ,är magsjuk.skulle vilja sova men det går inte då tösen är hemma numera.nästa vecka är det skolavslutning för stora tösenfy vad tiden går fort!snart är det midsommar igen*skratt*
    Tack, det löste sig bra. Jag har världens bästa svärmor som kommer och tar barnen så jag får bli ompysslad i lugn och ro
    Usch då, magsjuka är inget skoj! Krya på dig!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-03 16:15:10 följande:
    Var på föräldrakurs idag. Trevligt folk, men inte så mycket fakta man inte redan hade läst sig till. Frågorna man ställde fick man inte heller något svar på. Den BM borde bli politiker, för hon svarade, men inte på frågorna.Ett exempel:Vi fick en genomgång av smärtlindringsmetoder.Jag: Om Du födde barn idag, vilken smärtlindring hade Du valt?BM: Jaaa, det var en bra fråga. hehe När jag födde barn (på 70-talet) då fanns bara lustgas, och det gick ju bra...Sen svarede hon inget mer. Men frågan var ju vad hon skulle du valt idag, med de alternativ som finns idag.
    Jag hade ändå bara valt lustgas

Välkommen Snellen!

Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-03 16:55:10 följande:
    Fast jag var ju ute efter ett resonemang liksom, hur hon tänkte med ev. risker och så.
    Jag tror inte att de gärna vill vara personliga så då skulle man kanske frågat om riskerna med olika smärtlindringar istället.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-03 17:23:13 följande:
    Hemkommen från mitt sista besök hos bm då... Ja förutom efterkontrollen då, lite sorgligt faktist Bebis har sjunkigt masso sa hon å sf har stigit en cm till 36, hon tippade på den här veckan (det har hon gjort i några veckor nu) men man vet ju aldrig... Fick tid upp till förlossningen för ev igångsättning NÄSTA lördag, men vi hoppas ju på att slippa den!Hon tyckte ja va galen när ja berätta hur ja stått i de senaste dagarna å när ja tänker efter så är det ju inte så konstigt ja är så trött idag Fredag, en lång sväng på stan + en lång kvällspromenad runt stångån.Lördag, en hel del promenerande där me å satt hela kvällen vid ån med kompisar.Söndag, ut te Bergå svassa runt.måndag, mormor va här å även då blev det en sväng på stan.Tisdag, ut te ikano, morfars begravning å en hel del massa gråt kvällen igenom...BM titta på mig å sa att efter dom dagarna SKA du va trött du är höggravid om du inte missat det Nu har jag blivit beordrad till soff och säng läge med mumsiga saker att äta på och mycket filmtittande, gärna komedier s ja får skratta mycket, kunde tydligen va bra .-) Så ja får väll lyda henne då...
    Det tycker jag du gör helt rätt i! Bebisen tittar ju som allra oftast ut när mamman är utvilad. Patriks "bror" ska ha barn i dagarna, men deras lille tös har kilat fast sig med rumpan och vill inte vända på sig så det blir snitt. Stackars dem, men det är ju inte så mycket att göra.
    Komedier is da shit! Vi låg och kollade på superbad innan vi åkte in
    Stark mat är bra med
    Fru T skrev 2009-06-03 17:27:01 följande:
    jag tycker inte ja fick ut nåt av föräldragruppen.. Fick inte veta nåt ja inte redan visste, jag har ju läst välldigt mycket. Å diskutionstillfällerna va mest krystade tycker ja...Det ända ja fick va ont i röven å höfterna av sittandet...Har pratat en hel del om smärtlindring med min bm däremot å hon har gett mig en mycket bättre insyn på det hela..
    Det var samma för oss. Men jag läste ju allt jag kom över också
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-03 19:04:34 följande:
    Laddar ner den genast
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-03 19:04:34 följande:
    Laddar ner den genast
    Du menar väl att du genast tar dig till närmaste videoaffär och hyr den alldeles lagligt?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-06-03 20:01:37 följande:
    Vilken underbar dag det här har varit, min första dag på "sommarlovet". Först ett besök hos barnmorskan, sen grillning utanför Söderköping och sen ett besök på smultronstället! :)
    Vad mysigt!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-04 10:07:14 följande:
    lyckades ta mig en välförtjänt sovmorron idag
    Åh vad skönt. Vikitgt med vila nu ju. Då kommer hon nog snart!
    Jag vill att det ska bli lördag NUUUU!

Fick förresten jättefina naglar igår och hon satte på ett sött litet hjärta på ringfingret. Gulligt värre
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-06-04 10:37:02 följande:
    ohhh fiint, vill med fixa mina naglar o noppa ögonbryn....
    Jag fick ögonbrynen noppade i tisdags. Välbehövligt, men nu ser man ju ut som folk iaf
    Firstandhappy skrev 2009-06-04 10:42:37 följande:
    verkligen, ska med se till att ta minst en heldag med massa pyssel o plock bara med mig...
    Fru T skrev 2009-06-04 10:41:19 följande:
    Det ska ja göra när tösa e ute färga bryn å fransar å plocka bryn.. har en manikyr att utnyttja på Kicks (mina naglar är snälla å växer som tusan å så använder ja mig av ACO nagelstärkare nästan varje dag, det gör susen!)å en kompis ska komma å slinga å klippa håret på mig...Värsta lyxen men ja förtjänar faktist att bli bortskämd efter den här tiden...
    Det tycker jag att ni gör rätt i!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4