Hjälp med krediter! Privatlån?
Har en del skulder som var och en är någorlunda "små", dvs jag har på onoff, ellos, la redoute varsin skuld på ca 5000:-, skuld till mina föräldrar på 10.000:-, IKEA 10.000:- samt en kreditskuld till swedbank på 10.000:- också. Detta är skulder som jag skaffade för många år sedan men pga deras räntor hänger kvar och jag som ensamstående har svårt att betala mer än deras minibelopp varje månad. Och jag hatar verkligen dessa räkningar som bara får mig att må dåligt varje månad. Är idag 24 år och dessa kom när jag precis flyttat hemifrån vid 19 års ålder och man ville ha allt de där man egentigen inte hade pengar till så de var så lätt då att skaffa krediter.
Har idag fast jobb (dock halvtid) men kommer nu få föräldrapenning heltid eftersom jag tidigare haft heltidsjobb men tror i dagens tider tyvärr inte jag blir godkänd hos min vanliga bank (Swedbank) pga deras försiktighets krav. Så funderar lite på privatlån på Resurs, någon som har erfarenhet av dem? Skulle ju behöva låna ca 50.000:-. Och visst jag förstår att de förmodligen är hög månadskostnad på detta lån oxå men då skulle jag iaf ha allt samlat på samma ställe! Och de kreditlån jag redan har är ju inte direkt låg ränta heller...
Förutom dessa krediter jag har har jag inga andra lån, alltså varken billån eller bostadslån så är endast detta som stör mig. Och speciellt mitt lån till mina föräldrar vill jag bli av med för avskyr verkligen att vara skyldig dem pengar...
Så hjälp och råd hur jag ska lösa detta vore jag såå tacksam för!! För mår verkligen skit över detta....och blir ju inte bättre av att killen jag älskar är ekonomichef och jag skäms över mina krediter...
Så...HJÄLP! =)