Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • puss
    Behemot skrev 2009-05-19 19:04:35 följande:
    Vadå? Växterna får ju näring
    växter är äckliga och kan skyla sig!!
  • puss
    idiblon skrev 2009-05-19 19:52:40 följande:
    Challe N skrev 2009-05-19 18:56:26 följande:
    Tycker jag inte alls. Tycker det är obehagligt med äckliga mammor, bara.
    alla ogillar väl äckliga mammor??
  • puss

mhmm, det där med kniven var ju lite urflippat, faktiskt.
    ta´t inte så allvarligt!!

• puss
    Melicca skrev 2009-05-19 22:03:59 följande:
    Jag menar att ammningen är väl en sak mellan mor och barn då ska väl barnet ha mammans uppmärksamhet under tiden, och få ha lugn och ro under sin måltid.Det enklaste är väl att mamman går undan lite då, så att barnet får ha sin mamma för sig själv under den tiden.Så viktigt är väl inte tex samtalet med vänninan, att man inte kan tillgodose barnet i första hand.
    man måste inte sitta tyst och glo på bebin när man ammar.
    man kan kolla på tv, prata telefon osv.
  • puss
    Melicca skrev 2009-05-19 22:15:16 följande:
    Ja visst kan du det, men får då barnet den mysiga stunden med mamman som ammningen är?Sen är det väl en hel del skillnad på att titta på tv och att amma offentligt?
    jag har inte sagt nåt om nån mysig stund, är det min åsikt?
    och ja, det är skillnad på att titta på tv och att amma offentligt, underlig fråga.
  • puss
    Melicca skrev 2009-05-19 22:28:36 följande:
    Nej det har du ju helt klart inte gjort, ammning för dig är tydligen bara att se till att barnet får mat eller?Var det kanske inte du som skrev att man tex kunde se på tv när man ammade?
    tydligen bara får mat? hur kan du få till det? har jag sagt nåt sånt?
    och jo, jag skrev att man kan se på tv när man ammar. det är möjligt.
  • puss
    Melicca skrev 2009-05-19 22:41:33 följande:
    Jag måste bara fråga dig om du vet vad du skriver? Verkar inte så....
    det är nog du som tolkar konstigt.
  • puss

Mrs Ray skrev 2009-05-20 16:37:21 följande:

Allt beror väl på situationen. På en finare restaurang behöver man inte amma vid bordet, gäller det ett så stort barn som en ettåring kan man ju amma hemma. Då handlar det ju inte om att barnet måste få mat.Vad vissa inte verkar förstå är att när man lever i ett samhälle så existerar man i ett sammanhang tillsammans med andra människor. Då är det trevligt att visa respekt. Även om vissa av er tycker att det är naturligt att amma i alla sammanhang utan att ens försöka ha en sjal eller annat över, så kanske ni ändå kan förstå att det inte uppskattas av alla.
    att det ska uppskattas av alla är inte syftet.
  • puss

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-22 10:47:56 följande:

Vad tycker TS i frågan?
    nån som frågar!!
    jag är rabiat amningsförespråkare. jag ammar länge, ofta, öppet och skamlöst.
  • puss
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:27:00 följande:
    Tur att ni här som inte är utbildade vet så mkt mer om amning än de som arbetar med det!
    arbetar med amning? och vad vet du själv?
  • puss

anmingshjälpen rockar fetast!!

*provar på lite ungdomlig entuseasm*

• puss
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:34:20 följande:
    Ja en del har väl amning som en del i sin proffesion kanske eller vem ska man annars kalla expert? Jag vet en del men självklart inte allt eftersom jag bara är allmänsyrra.
    Vet du vad som tröttar ut en här på Fl ibland. Det är att har man en annan åsikt o vill förmedla det man läser så blir man fullständigt påhoppad! Alla ammar väl så länge man vill!
    mhmm, och därför frågar jag DIG vad DU vet. är intresserad av din kunskap, nämligen. inte alls nåt påhopp.
  • puss
    flisan16 skrev 2009-05-24 10:38:26 följande:
    Varför vill du veta min kunskap? Jag vet det jag läser mig till bl.a det som tagits upp i tråden.
    varför?? för att lära mig. men visst, snåla med din intelligens du. dela inte med dig för all del. det blir ju en bra diskussion, när den ena inte vill upplysa övriga.
  • puss

eller så kan man skylla på andra.
    de kan helt enkelt skylla sig själva.

Svar på tråden amma 1-åring offentligt?