Inlägg från: Behemot |Visa alla inlägg
  • Behemot

amma 1-åring offentligt?

Zaria skrev 2009-05-19 06:20:19 följande:
    Är väl bara att inte titta, bättre än någon som luktar armsvett =)
    Fast det finns ju inget motsatsförhållande mellan att lukta armsvett och att amma. Parkbänken tycker jag kan vara ok, caféet nej.
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Behemot
    Zaria skrev 2009-05-19 06:33:04 följande:
    Klart det finns, om man ser något man tycker är äckligt kan man vända på huvudet och sluta glo, armsvett luktar endå
    Man kan hålla för näsan om man tycker att det luktar illa.

Jag tycker inte att jag ska behöva vända bort ansiktet när någon har satt sig mitt i mitt synfält när jag äter. Sedan finns det ju olika sätt att amma på, vissa lyckas göra det diskret andra verkar tro att de gör något slags statement (titta så natuuuurlig jag är, bröst är natuuurligt) och den gruppen av ammare kan hålla till någon annanstans.
  • Behemot
    solfrost skrev 2009-05-19 06:28:02 följande:
    Har man inget bättre för sig än att störa sig på hurvida folk ammar här och där så får man nog skaffa sig ett liv...I-lands problem skulle jag säga!Amma där barnet är hungrigt/törstigt...man kan vara diskret .
    Så man har inte ett liv för att man vill eliminera störande element ur det?

Patetiskt argument.
  • Behemot
    solfrost skrev 2009-05-19 06:51:40 följande:
    Folk som stör sig på vad andra gör, är antingen väldigt missnöjda med sig själva eller så har de för små problem själva så de skaffar sig fler:)
    Du menar att du aldrig någonsin stör dig på vad andra gör? Yeah right... {#lang_emotions_dreamer}
  • Behemot

Det beror ju på hur man ammar också, slipper jag se brösten så fine.

• Behemot
    Good Sina skrev 2009-05-19 06:59:31 följande:
    Vad är det för fel på bröst..?
    Inget så länge de inte placeras i mitt synfält när jag äter.
  • Behemot

Och, alltså jag diskriminerar inte folk som ammar eller något för jag tycker inte att folk som inte ammar ska visa brösten på caféer heller  (om det inte ingår i deras arbetsuppgifter, men då äter jag inte där)

• Behemot
    Good Sina skrev 2009-05-19 07:05:31 följande:
    Jaha..Men om jag skulle välje mellan en skrikig gnällig ettåring som inte kan bli tröstad på annat sätt än att amma lite eller en lugn ettåring som amma tyst.. Så tar jag ett bröst i synfältet anyday..
    Isåfall tycker jag att man kan vända sig åt ett håll så att man inte hamnar i någons synfält.
  • Behemot
    Behemot skrev 2009-05-19 07:06:35 följande:
    Isåfall tycker jag att man kan vända sig åt ett håll så att man inte hamnar i någons synfält.
    Eller täcka över med en tygbit
  • Behemot
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:05:57 följande:
    Stör du dig på de som har urringat på sig oxå...för mer än så visar man ju inte när man ammar.....Sverige går snarare åt att VARFÖR AMMA?? Kvinnan måste kunna vara fri,göra vad hon vil bla bla.....Varför störa sig på ammande mammor när det är helt naturligt...En ettåring är ju knappast ett STORT barn....
    Så svaga är inte kvinnor att de inte kan bära omkring på en tygbit som de kan skyla sig med när de ammar.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?