Inlägg från: Miamamma |Visa alla inlägg
  • Miamamma

amma 1-åring offentligt?

Stör du dig på de som har urringat på sig oxå...för mer än så visar man ju inte när man ammar.....
    Sverige går snarare åt att VARFÖR AMMA?? Kvinnan måste kunna vara fri,göra vad hon vil bla bla.....
    Varför störa sig på ammande mammor när det är helt naturligt...En ettåring är ju knappast ett STORT barn....

♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Miamamma
    Mynta skrev 2009-05-19 07:07:49 följande:
    Ja, ammande är helt naturligt. För små barn, barn som behöver modersmjölk/ersättning för att växa och må bra. En 1-åring behöver inte modermjölk/ersättning.
    Närhet är en annan faktor .....
  • Miamamma

Skyla sig?? Helst gömma sig enligt er.............

• Miamamma

Alla tycker vi olika.....jag "stör " mig inte på folk som INTE ammar......var och en gör väl vad de vill....så länge man inte skadar någon annan....det skulle vara att de som stör sig tittar så mycket att de går in i nåt....;)

• Miamamma
    Behemot skrev 2009-05-19 07:13:08 följande:
    Eh, tycker du verkligen att det vore en stor inskränkning i din personliga frihet att dölja de delar av bröstet som du inte visar annars när du ammar?
    JAg visar INTE bröstet när jag ammar.....brukar inte sitta och flasha...räcker att lägga handen på  så "skyler" man sig....
  • Miamamma

Men var vill ni komma egentligen...alla tycker olika...inggen har rätt eller fel....låt folk göra vad de vill.....detta är inte bara ett I-lands problem utan oxå ett FL-problem...Folk måste "tillrättavisa" ..... Bara för att jag VILL amma min 1åring betyder INTE det att jag vill att ni som inte gör det SKA börja....men skillnaden är att ni vill att vi ska sluta..

• Miamamma
    stjärnströssel skrev 2009-05-19 07:39:27 följande:
    kanske är det så att dom blir gröna av avund av fina tuttar, o att man kan sitta o amma ute utan att bry sig...kanske skulle dom vilja ha den styrkan att inte bry sig...?kan gott o väl vara så
    hihihi...MÅSTE vara det förstnämnda ;)...
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?