Behemot skrev 2009-05-19 09:34:46 följande:
Det är ingen fobi, jag är inte rädd för bröst. Självklart är bröst till för näring OCKSÅ, men en kroppsdel kan fylla flera funktioner, eller hör du till de som tycker att sex ENBART är till för att alstra barn? När man sitter på ett café i en storstad så tycker jag att man kan acceptera att vi inte är ett naturfolk här och därmed dölja brösten udner amningen.
När det gäller sex och att koppla bröst till det är något som vi i den här kulturen vant oss med, och därför blir många illa berörda av att se bröst användas till ett barn att sörpla på, att det blivit fult att amma barn öppet, jag skulle nog själv reagera om en man sög på kvinnans bröst öppet men ett barn? men människor kan ändras med lite tillvänjning.
"Självklart är bröst till för näring OCKSÅ, men en kroppsdel kan fylla flera funktioner,"
ja om nu bröst har flera funktioner borde man då inte kunna låta bli att referera till sex varje gång man ser ett ammande barn vid mammans bröst.
Om nu naturfolken kan se ammande barn och bröst som något man inte behöver blygas av och måste smussla med, så borde det inte vara omöjligt också för oss att lära .
JAAA det ÄR naturligt med ammande mödrar och nakna bröst, men vi är bara vana att se nakna bröst i andra sammanhang än just vad de är till för, så jag tycker att ju fler mödrar som gör det öppet dess fortare går det att vänja folk att acceptera.
Kan det vara så att karlar då när de blivit vana att se ammande barn slutar att tända på bröst, att man i och med det tar ifrån dem något, bara en liten undrande reflektion ?
Förstår inte hur man kan tänka på sex eller koppla till det då man ser ett barn äta.