Inlägg från: Babybalo |Visa alla inlägg
  • Babybalo

amma 1-åring offentligt?

Har bara läst TS, men absolut! Jag ammar min ettåring offentligt. Är dock alltid diskret, men det var jag när han var en vecka också!

• Babybalo
    stjärnströssel skrev 2009-05-19 07:39:27 följande:
    kanske är det så att dom blir gröna av avund av fina tuttar, o att man kan sitta o amma ute utan att bry sig...kanske skulle dom vilja ha den styrkan att inte bry sig...?kan gott o väl vara så
    Ligger nog en del i det, sorgligt nog...
  • Babybalo
    Lady Dahmer skrev 2009-05-19 15:09:47 följande:
    ne, det tror jag inte det gör! pryda gnällspikar som äcklas av offentlig amning är försvinnande få och hörs oftast bara på publika forum.
    Ja, jag har faktiskt aldrig stött på dem i verkliga livet... Får bara positiv feedback på min långtidsamning...
  • Babybalo
    idiblon skrev 2009-05-19 16:15:17 följande:
    Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.
    Skämtar du eller är du psykiskt sjuk?
  • Babybalo
    idiblon skrev 2009-05-19 16:58:58 följande:
    Som om du aldrig fantiserat om att kasta något hårt i väggen ifall du var arg, eller liknande?
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
  • Babybalo
    camillimill skrev 2009-05-20 12:24:17 följande:
    Ssss.För jävligt att brösten är så sexualiserade att man idag inte får amma sitt barn så länge man vill.Tittar man på WHO:s rekommendationer om hur länge man bör delamma enbart ur allergisynpunkt, så hamnar man på 3 år.Dessutom, om man ser det ur anknytningsperspektiv, så finns det hur mycket fördelar som helst.Men det ska alltså inte tas hänsyn till, eftersom man riskerar att i sitt ammande, stöta sig med folk som i sin tur anser Mina bröst i digivande syfte, vara provocerande?Det är fan inte klokt.
    Kan bara instämma!
  • Babybalo
    Hervor 1 skrev 2009-05-20 18:13:02 följande:
    Offentlig amning är inget problem, problemet tycks vara intoleransen i vårt samhälle och jag blir såååå irriterad! Konstigt nog så tycks det mer acceptabelt att springa omkring med naveldjup uringning och sexuell exponering av kvinnobröst får man "stå ut" med i vartenda jäkla skyltfönster och på nära nog varenda förbannad reklamaffisch - om det är solglasögon eller bh som reklamförs spelar ingen roll - ett par styva bröstvårtor finns med oavsett.. Allt detta är helt ok och att vika ut sig (och lökarna) i slitz är en kvinnlig rättighet och kritiserar men detta så är man avundsjuk och missunnsam och en riktigt elak jävel som inte stöttar sina "medsystrar"istället för att klanka ner... Men amma sitt barn? Nej fyyyyy vad osmakligt... *ironi*
    Ja, jag håller med! Helt sjukt samhälle vi lever i...
  • Babybalo
    Bam skrev 2009-05-20 22:23:39 följande:
    Tråden handlade om ettåringar som ammas ute. Eftersom det inte finns i min värld så undrar jag såklart varför vissa väljer att göra så. Fattar du min fråga nu eller behöver jag precisera mera?
    Finns dem inte i din värld? I Sverige ammas fortfarande 25% av alla barn vid ett års ålder! 
    Inte fan sitter man hemma och ugglar bara för att barnet fyllt ett och man fortfarande ammar!?
  • Babybalo
    Bam skrev 2009-05-20 22:40:52 följande:
    Vid ett års ålder bör väl dom flesta barn äta riktig mat? Eller du kör med 100% bröstmjölk?
    Nix, absolut inte 100% bröstmjölk, men en hel del!
  • Babybalo
    Lady Dahmer skrev 2009-05-21 09:23:42 följande:
    och? Min unge vill ha tuttmys. Det ger henne trygghet och tröst när hon är stressad, trött, ledsen.
    Det vill min ettåring också. Och det får han! Hemma som borta...
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?