Inlägg från: UllaBella |Visa alla inlägg
  • UllaBella

amma 1-åring offentligt?

Öhh varför frågar du? Fattar inte vad det skulle vara för fel? Ställ en fråga om varför folk springer runt med så urringade toppar att man nästan ser hela brösten, eller så korta kjolar så rumpan nästan hänger nedanför om man nu måste bry sig vad andra gör.

Att amma sitt barn är väl ändå naturligt. På vissa verkar det som att det har något med sex att göra.

Som om det vore mannen som sitter och suger på tuttarna, DÅ hade jag reagerat kan jag säga.. haha men jag vet inte om jag skulle bli särskilt upprörd över det egentligen. Så jag fattar inte vad som är så känsligt med att amma offentligt. Hitills har jag inte sett någon som tar av sig tröjan och sitter med bar överkropp eller så...

• UllaBella

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-19 15:54:57 följande:

Man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt!
    Men vad är det som är respektlöst med att amma????
  • UllaBella
    Babybalo skrev 2009-05-19 17:04:59 följande:
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
    Ja, det är nog hög tid för att söka hjälp...
  • UllaBella

Att se ett bröst har väl ingen dött av.
    [/citat]

Haha näää och det är märkligt att det inte kommer fler trådar av alla som upprörs över att man ammar offentligt när fler springer runt med urringade toppar som visar mer bröst än vad jag gör när jag ammar, syns knappt någonting (amninsBh och amningstop).

• UllaBella

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:

tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö? för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör... om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc
    Men nu tycker jag nog att du överdriver bra mycket! Jag har då aldrig sett någon slänga av sig tröjan när hon ammat. Visst finns det väl säkert någon som gör det, men man kan ju inte döma alla som ammar. De flesta ammar ju faktiskt diskret.
    Jo, men visst är det okej för mig att du provar BH utanför omklädningsrummet, har du schyssta tuttar blir du säkert poppis bland karlarna Själv är jag inte så intresserad av bröst, så jag skulle faktiskt inte bry mig.
  • UllaBella
    Melicca skrev 2009-05-19 21:40:42 följande:
    Att man går undan och låter barnet få en lugn stund med mamma och maten, behöver väl inte betyda att man skäms. Tydligen måste mamman visa omgivningen att här sitter jag och ammar för jag skäms inte. Ville barnen ammas offentligt?
    Nej jag har då använt amningsrum eller liknande om det funnits tillgång till det, men det finns bara på ett ställe här i stan och är ungen hungrig så tänker jag inte låta den vara det för att jag vägrar ge mitt barn det som den behöver. Man ska väl inte behöva stänga in sig så länge man ammar heller för att inte riskera att behöva amma offentligt.
  • UllaBella

Ja, inte vet jag var man ska få amma enligt vissa, då jag ammade min 4 mån i bilen i parkeringshuset. Det parkerade en bil med 2 män som glodde in på oss och sa högt och tydligt "ja,men va fan det där var ju mer än vad man ville se ju!" Jag visade ingenting av brösten, jag hade typ bara bröstvårtan framme och den var i dotterns mun!!!

• UllaBella

Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 18:49:16 följande:

ulla bella sekreterare varför har du taggarna uttåt? du har inte fårstått någonting av det jag skrivit i detta forum...läs på innan du yttrar dig..när jag skriver att man ska respektera omgivningen och inte bara tänka på sitt så tror du att jag tycker att det är respektlöst att amma överuvudtaget i offentliga miljöer???? skärp dig! och en annan sak där du borde skärpa dig är att du skriver att jag drar alla ammande mammor i offentliga miljöer över en kam och att alla fläker ut sig...vart har du läst att jag skrivit detta, att alla fläker ut sig??? jag håller med att de flesta ammar diskret men jag har alltid sagt i denna tråd att det är ok att amma offentligt om man gör det på ett snyggt sätt...detta anser jag och det borde respekteras. jag respekterar andras åsikter men jag anser inte att det är rätt för mig..alla kansske inte tycker att det är lika trevligt att se två par bröst runt matbordet, vissa blir generade, andra osäkra och detta ska man respektera att inte sätta folk i generanded situationer...och nu mena jag enbart dem som fläker ut sig.. själv tänker jag amma i ofentliga mijöer och jag tänker inte fläka ut mig och visa rattarna för alla att se...mäker jag att det inte passar sig i vissa sammanhang så går jag faktiskt bort...hänsyn mot omgivningen
    Ojoj, var inte min mening att göra dig upprörd! Jag tror att du och jag uttrycker oss olika men egentligen har liknande åsikt! Jag skulle inte heller uppskatta om någon slänger av sig tröjan och ammar. Det har jag inte heller påstått eller hur!?
    Sen tyckte jag du hade lite festlig kommentar om att folk troligen inte skulle uppskatta om du provade BH utanför omklädningsrummet. Gillade den skarpt och kanske svaret blev skrivet så att det missförstods, var inte meningen!
  • UllaBella
    annbom skrev 2009-05-22 13:36:24 följande:
    Jag har då struntat i det. Jag ammar diskret och vill man inte se på så är det bara att titta bort. Jag har faktiskt svårt att förstå att andra ska ha åsikter på när, hur och var jag ammar.
    Ja, det är makalöst att andra anser sig ha rätt att lägga sig i en sån sak, att när,var och hur. Det förvånade mig att så många hade åsikter om min amning och speciellt om att vissa män kommenterade att jag ammade ofta!!! Vad f-n vet de? Eller överhuvudtaget så blev jag fundersam över att folk ens orkade engagera sig i något så naturligt. Ungen fick näring genom att jag ammade henne, är inte det huvudsaken? Big deal... Är det brösten som är så "sexualiserade" nu för tiden att det ska gå ut över amning, så borde man ju gå den vägen och försöka göra något åt det. För amning har ju knappast med något sånt att göra.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?