Inlägg från: idiblon |Visa alla inlägg
  • idiblon

amma 1-åring offentligt?

Mja, vet inte, men en 18-månaders eller äldre då hade jag fantiserat om att skära i den mamman med kniv.

• idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:19:05 följande:
    Skära i den mamman med kniv....? Är du psykopat?
    Nej, jag känner bara att hon är så störd i huvudet att jag skulle fantisera om att göra det. Ganska långt ifrån att verkligen göra det, eller hur?
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:34:46 följande:
    Jag tycker inte att det är en frisk fantasi. Jag har aldrig fantiserat om att skära i NÅGON med kniv. Förstår inte varför en mamma som oskyldigt ammar sitt barn kan väcka ett sådant raseri inom dig att du fantasierar om att göra henne illa...?
    För att jag känner att hon är trög och ammar ett barn som är för stort för det.
  • idiblon
    Babybalo skrev 2009-05-19 16:52:24 följande:
    Skämtar du eller är du psykiskt sjuk?
    Som om du aldrig fantiserat om att kasta något hårt i väggen ifall du var arg, eller liknande?
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 16:55:38 följande:
    Varför är barnet för stort? Är det du som bestämt det? Varför får inte alla själva avgöra när de vill sluta amma?
    Det är min spontana och primitiva känsla. Men det är ju givetvis ännu mer irriterande när morsfanskapet inte kan sköta det med stil, heller.
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:03:01 följande:

Och jag fantiserar om att åka hem till sånna som dig och sitta och amma på ditt vardagsrumsbord. Skulle ju aldrig göra det men det är min spontana och primitiva känsla.
    Vilket utmärkt tillfälle jag skulle fått åt att använda kniven, då.
  • idiblon
    Babybalo skrev 2009-05-19 17:04:59 följande:
    Absolut! Men nog fan är det osunt att få den typen av känslor när man ser en mamma som matar sitt lilla barn... Fick jag det så skulle jag nog börja fundera på vad det är i mig som får mig att reagera som jag gör! Gräva lite djupare, börja gå i terapi...
    Jao, javisst, samma sak skulle man kunna hävda gällande de som ammar stora barn och inte ens kan sköta det snyggt. Bluärk.
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:07:55 följande:

Ja. Ge utlopp för varandras fantasier liksom. Det är ju schysst..
    Vore inte så schysst att ta med ditt barn till en så farlig miljö.
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 17:09:14 följande:

Nej inte så kanske.. Läskigt på flera olika sätt..
    Ja. Så ge fan i det.
  • idiblon
    stiäärna skrev 2009-05-19 17:13:14 följande:
    Du har ju rätt till dina känslor och en reaktion, däremot har jag svårt att förstå din ilska när det ändå är en naturlig sak. En mysig stund mellan en mamma och sitt barn. Om du tycker det är äckligt och väljer att gå därifrån eller titta bort hade varit mer normalt än att börja fantisera om att skada den ammande mamman. (Även om du inte skulle göra det i verkligheten) Ps. Det ÄR skillnad på att fantisera om att kasta saker hårt i väggen och att fantisera om att skära i någon. Materiella saker har inget liv, kan inte få ont eller dö...
    Ja, det finns så mycket som är naturligt, så. Det är bra att skita i rabatter, ska nog göra det nästa gång jag ser en på byn. En "mysig stund mellan mamma och barn" gör mig bara ännu mer äcklad, haha. Men givetvis skulle jag titta bort och gå därifrån, det är ju inte så att jag skulle stå kvar, vrålgro, ilsk i blicken och fantisera om knivskärningen.
  • idiblon

Challe N skrev 2009-05-19 18:56:26 följande:

Järföra att amma med att skita i rabatter.. hmm smart!! Läskigt att så många tycker det är obehagligt att se ett barn äta..
    Tycker jag inte alls. Tycker det är obehagligt med äckliga mammor, bara.
  • idiblon
    katja74 skrev 2009-05-19 20:02:46 följande:
    Ja, äckligt med äckliga mammor! Vart går åldersgränsen för knivfantasierna då?
    Ca 18 månader, sa jag ju.
  • idiblon
    katja74 skrev 2009-05-19 21:03:52 följande:
    Ja, visst ja, det står ju klart och tydligt! Det är jag som inte läst på ordentligt.. Lite magstarkt med knivar kan jag nog tycka, trots allt. Vadan denna agressivitet gentemot mödrar som föda sina barn(offentligt.) undrar jag? Men för all del! Du är ju tydlig med vad du tycker i alla fall.
    Alltså, egentligen tycker jag inte att de gör någonting regelrätt fel. Det är bara den känsla jag får och det var därför jag var noga med att skriva att jag "känner" det så. Jag har många magstarka tankar, absolut.
  • idiblon

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-22 11:15:28 följande:

Hahahahahaha. hohhohohahaha
  • idiblon
    Suri skrev 2009-05-22 11:19:57 följande:
    Det är det väl ettåringen som bestämmer, eller?
    Ja, det är jättebra att småungar får bestämma allt.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?