Inlägg från: Natosh |Visa alla inlägg
  • Natosh

amma 1-åring offentligt?

Gääääsp, orka palla tycka amning är äckligt. Först är det dödsstraff på att INTE amma och sen är det äckligt att amma, hur ska ni ha det? En sjal kan man väl ha för de känsliga tittarna men mer hänsyn än så tycker jag inte man ska behöva visa. Personligen reagerar jag varken på 1-åringar eller mjölkstinna bröst, me no care

• Natosh
    Melicca skrev 2009-05-19 21:40:42 följande:
    Att man går undan och låter barnet få en lugn stund med mamma och maten, behöver väl inte betyda att man skäms. Tydligen måste mamman visa omgivningen att här sitter jag och ammar för jag skäms inte. Ville barnen ammas offentligt?
    Menar du att barnen vill ammas i skymundan?
  • Natosh
    Melicca skrev 2009-05-19 22:03:59 följande:
    Jag menar att ammningen är väl en sak mellan mor och barn då ska väl barnet ha mammans uppmärksamhet under tiden, och få ha lugn och ro under sin måltid. Det enklaste är väl att mamman går undan lite då, så att barnet får ha sin mamma för sig själv under den tiden. Så viktigt är väl inte tex samtalet med vänninan, att man inte kan tillgodose barnet i första hand.
    Men det är väl knappast det det handlar om? Bara för att pryda människor i omgivningen uppmärksammar mamman innebär väl inte det nödvändigtvis att hon inte har all uppmärksamhet på barnet? Barnet kan tillgodoses i första hand likaväl på en parkbänk som inne på en snuskig cafétoalett. Mamman gör såklart det som är enklast för henne, att hon skulle sitta och amma bland sura människor bara för att jävlas känns lite väl befängt.
  • Natosh

Dessutom anser inte jag att man måste sitta och glo ömt på barnet under hela amningen för att det ska räknas som god föräldraskap.

• Natosh
    Melicca skrev 2009-05-19 22:24:26 följande:
    En snuskig toalett ska man väl ändå inte sitta och amma på, det finns väl gränser. Jag menar inte att mamman måste leta sig fram till ett folktomt ställe innan hon ammar men att gå undan lite är väl inte fel. Jo förresten enligt många här är det ju det.
    Men vart är det du tror att folk tycker man ska amma? Mitt på plattan en lördagsförmiddag? På en Bruce Springsteen konsert? Tror nog att det är lugnt nog på de flesta ställen, behöver knappast vara folktomt för att det ska vara lugnt. Sen känner man väl sitt eget barn, om mamman märker att barnet blir oroligt och besvärat av ljud runtom så tänker hon förmodligen på det därefter. Men jag tror inte att barn i regel är så lättstörda när de äter. Min dotter har alltid blivit lugnare när det händer saker runtomkring.
  • Natosh
    Melicca skrev 2009-05-19 22:40:02 följande:
    Tja du, med tanke på att man ser mammor sitta tex på HM, Lindex, ICA maxi och på lunchrestauranger och ammar, när det är väldigt mycket folk i rörelse så tycker inte jag att det är några speciellt lugna platser en del väljer. Det verkar som att när barnet gnäller till sätter en del sig precis där de är och börjar amma. Det finns väldigt många barn som är lättstörda när de äter, det är bland annat därför många barn äter ofta för de har inte ro att äta färdigt, enligt BVC.
    För röjigt på HM? Har jag svårt att tänka mig men jag har ju bara ett barn att utgå från, men det är iallafall det enda rättesnöre jag går efter när det gäller detta, vilket jag tror att de flesta andra mammor också gör
  • Natosh
    Bam skrev 2009-05-20 16:24:39 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle amma en ettåring offentligt. Ett barn i den åldern äter väl huvudsakligen annan föda så nåt desperat "min bebis måste ha mat, fram med tutten" är det väl inte frågan om?
    Måste man behöva motivera det med att barnet dör annars?
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?