Inlägg från: Bam |Visa alla inlägg
  • Bam

amma 1-åring offentligt?

Jag förstår inte varför man skulle amma en ettåring offentligt.
    Ett barn i den åldern äter väl huvudsakligen annan föda så nåt desperat "min bebis måste ha mat, fram med tutten" är det väl inte frågan om?

Jag dansar aldrig nykter!
  • Bam
    Natosh skrev 2009-05-20 16:34:01 följande:
    Måste man behöva motivera det med att barnet dör annars?
    Du behöver inte motivera det alls. Jag skrev bara att JAG inte förstår varför.
  • Bam

Kan någon svara på varför man ammar en ettåring ute?

• Bam
    Hervor 1 skrev 2009-05-20 20:18:30 följande:
    Det kan handla om om ett lättillgängligt och nyttigt mellanmål såklart. Sedan kan det handla om en stunds lugn och ro, en paus, närhet, tröst... ja av samma anledning som man ammar ett spädbarn förutom hunger oftast eftersom de flesta 1-åringar äter sig mätta på "vanligt mat".
    Okej. Det kan jag förstå.
  • Bam
    camillimill skrev 2009-05-20 20:53:40 följande:
    Va? Varför ska Någon behöva redovisa för Dig, eller för någon annan heller för den delen, varför man väljer att amma sin ettåring ute?Vad väntar du dig för svar, annat än:"För att barnet är hungrig"eller"För att barnet är törstigt"eller"För att barnet vill somna vid bröstet"eller"För att barnet är ledset och vill tröstas vid bröstet"
    Tråden handlade om ettåringar som ammas ute. Eftersom det inte finns i min värld så undrar jag såklart varför vissa väljer att göra så.
    Fattar du min fråga nu eller behöver jag precisera mera?
  • Bam
    Babybalo skrev 2009-05-20 22:32:46 följande:
    Finns dem inte i din värld? I Sverige ammas fortfarande 25% av alla barn vid ett års ålder! Inte fan sitter man hemma och ugglar bara för att barnet fyllt ett och man fortfarande ammar!?
    Vid ett års ålder bör väl dom flesta barn äta riktig mat? Eller du kör med 100% bröstmjölk?
  • Bam
    camillimill skrev 2009-05-20 22:33:36 följande:
    Nej, du behöver knappast förklara dig mer. Eller bättre heller för den delen. Jag förstår precis, liksom jag gjorde första gången du ställde frågan.Jag kan fortfarande inte fatta att du kan tro att du kan få något annat än Ovan Nämnda Svar på din fråga. Och ALLA svar på den frågan är ju helt acceptabla till varför man ammar sin ettåring ute.En ettåring är ju knappast mindre hungrig eller törstig än en tremånaders, lika lite som en ettåring kräver mindre sömn eller tröst än en mindre bebis.Behöver jag förklara mig vidare eller tror du att du har koll på min svenska och kan förstå dess innebörd? Säg gärna till annars, för jag kan ta det hur många gånger som helst.
    Det finns annan mat och dricka till en ettårs.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?