Inlägg från: Challe N |Visa alla inlägg
  • Challe N

amma 1-åring offentligt?

Jag tänker inte mer än att jaha där sitter den mamman och ammar.. Thats it!

• Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:00:06 följande:
    Det är min spontana och primitiva känsla. Men det är ju givetvis ännu mer irriterande när morsfanskapet inte kan sköta det med stil, heller.
    Och jag fantiserar om att åka hem till sånna som dig och sitta och amma på ditt vardagsrumsbord. Skulle ju aldrig göra det men det är min spontana och primitiva känsla.
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:07:00 följande:
    Challe N skrev 2009-05-19 17:03:01 följande: Vilket utmärkt tillfälle jag skulle fått åt att använda kniven, då.
    Ja. Ge utlopp för varandras fantasier liksom. Det är ju schysst..
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-19 17:08:26 följande:
    Challe N skrev 2009-05-19 17:07:55 följande: Vore inte så schysst att ta med ditt barn till en så farlig miljö.
    Nej inte så kanske.. Läskigt på flera olika sätt..
  • Challe N

Järföra att amma med att skita i rabatter.. hmm smart!!

Läskigt att så många tycker det är obehagligt att se ett barn äta..

• Challe N
    Rabarber och jordgubbspaj skrev 2009-05-20 08:14:03 följande:
    tycker ni att en kvinna ska klä av sig topples utan ett plagg på överkroppen och amma sitt barn i offentlig miljö?för det är precis så det ser ut när vissa ammar...det tycker ej är ok...men att amma i sig på ett snyggt sätt är ok...inte fläka ut sig som vissa gör...om det ärok, då borde det vara ok för mig att prova bh utanför lindex omklädningsrummar...det är naatuuurligt och jag behöver en bh ccc
    För det första har jag aldrig sett nån göra så, alltså ta av sig allting på överkroppen när de ammar i en offentlig miljö.. Känns som ett problem som inte finns. Men skulle jag nu se nån göra det hade jag väl tyckt det var lite märkligt, precis som jag hade tyckt om du provade kläder utanför provrummet. Men jag hade inte blivit äcklad eller nåt sånt, blir inte det av naken hud så ofta.. Kanske bara lite fnissig
  • Challe N
    Bam skrev 2009-05-20 20:13:43 följande:
    Kan någon svara på varför man ammar en ettåring ute?
    Kaske för att en del ammar sina 1 åringar, och det amningsdags när man inte befinner sig i hemmet..
  • Challe N
    flisan16 skrev 2009-05-21 16:27:33 följande:
    Så här skriver en barndietist men du kanske vet bättre?"Men, ett barn som är över halvåret behöver i regel mer järn än bröstmjölken kan ge, och det är därför rekommendationen säger att man bör börja introducera annan mat"
    Det är nog ingen som påstått att barnet behöver annan mat också, förutom bröstmjölken eller??
  • Challe N
    idiblon skrev 2009-05-22 11:22:09 följande:
    Ja, det är jättebra att småungar får bestämma allt.
    Å ännu bättre när sura människor ska bestämma över alla andra!
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?