amma 1-åring offentligt?
Lundby87 skrev 2009-05-21 12:05:07 följande:
Jag tyckte min dotter kändes stor redan vid 7-8 månader så då slutade jag amma henne helt. Hon hade ju börjat få tänder i munnen då så känns inte som en bebis utan som ett små barn. Ser jag andra med amma barn vid 1 känns det som att det börjar bli något för gammalt okej mys hemma om ni vill men offentligt känns lite väl för vid dena tiden är det ju mer för mys och inte hungerJag har inga som helst problem med att vare sig stora eller små "myser" offentligt. Visst, man kansek inte måste ha sex på caféet med sin pojkvän eller ligga hela familjen i kuddhörna på ikea och mysa i timmavis, någon måtta får det väl vara. Men att man kan tycka det "lite väl" när en mamma ammar sin ettåring? Jag slutade amma min tjeje när hon var runt 11 mån, hon bet mig en hel del. Men för henne (och mig) var amningen MYCKET mer än "bara" mat. Och att amma tjejen när vi var på stan kunde tex vara ett sätt att lugna henne när hon blev stressad i stadsmiljön. Sen är jag inte typen som fläker fram hela mjölkfabriken framför i andra människors lunch, utan jag satte mig så avskillt som möjligt. Men det var lika mycket för min och tjejens skull som för att andra skulle "slippa" se oss.
Jag kan bli lite avundsjuk på människor som stör sig på offentlig amning. Det vekar som om de har så lite andra problem i livet att ta itu med, eftersom man har ork att bry sig om en ammande morsa.