Någon med Staffe eller som haft/har hund med muskelbristning?
Ja någon här inne med Staffe? Jag har en som jag haft sedan i november som fått muskelbristning jag undrar om det e vanligt med muskelskador på dessa hundar? Jag menar det e ju en hund med mycket muskler och mycket energi så risken känns rätt stor att de skadar sig. Vet en till Staffe som slitit av ett stort muskelfäste men som de inte kan få bra igen. Har någon av era hundar haft bristning eller liknande? Hur har det gått? Och vad gjorde ni för att det skulle läka och hur lång tid tog det? Alla får gärna svara vare sig ni har Staffar eller inte
Någon annan som kan mycket om muskelbristning? Som kan komma med goda råd? Hon har sedan ca 10 veckor tillbaka gått på hundsim en gång i veckan, blir behandlad med homeopatmedicin, BoT täcke och akupunktur. En dyr historia. Bara simningen kostar 340 per gång och vi har 20 mil fram och tillbaks sedan akupunkturen 300, men tråkigast av allt det har varit en kämpig resa både för mig och min hund. Just nu har hon sedan flera veckor varit bra i höger ben där skadan sitter men det har nu flyttat sig till vänster att hon e stel i vänster. Dom säger det e ett gott tecken att det flyttat sig och det p ga att hon kortfattat överbelastat vänster så nu när höger e bra så visar sig problemen i vänster som hon överbelastat på. Jag hoppas det stämmer men det e ju väldigt duktigt folk jag går hos.
Kan jag göra nåt mer? Hon måste bli bra snart, hade kunnat gå genom eld och vatten för min vovve och detta gör så ont i mig att hon ännu inte e bra. Hur ska jag göra i framtiden? Det e ju en livlig ras men jag kan ju inte hålla henne kopplad för att minska skaderisken. Kan bara försöka hålla henne på en viss nivå. Har hört att dom lättare kan få bristning igen om de väl en gång har haft det. Ska gå en friskvårdskurs med henne i Juli så jag lär mig mer om massage, uppvärmning mm.
Usch jag hatar denna biten med att ha djur. Inte kul alls. Köra agility i framtiden e ju bara att glömma känns det som, vågar inte. Man oroar ju ihjäl sig för sina djur. Någon som har några lugnande ord? Har letat mycket på nätet om muskelbristning på hund men finns ju nästan inget att läsa.