Hallå!!!
Då har jag gått igenom helgen inlägg. Det tog sin lilla stund. .-)
LEOS MAMMA 05: Jag har röstat på båda dina bilder.
BOBO: Här blir det inga fler barn. Har redan ett sedan tidigare på snart 4 år så nu har jag gjort mitt för den svenska populationen.
BUZ: Det kan nog ligga något i att mars barn är mer sociala. Kim är betydligt socialare än storasyster som är född i december.
VIFFY: Här kommer Kims svar på dina frågor.
Sitter själv? Njae .... har han falsk trygghet går det ganska bra, tills han kommer på att det då tippar han. Med stöd sitter han hur bra som helst. Igår räckte det med en hand bakom ryggen när han badade och skvätte ner både mig och badrummet. Urkul.
Kryper? Det går mer bakåt än framåt, men försöken är tappra och det är en tidsfråga innan jag får jaga runt honom i lägenheten.
Står? Han har inte fattat att man kan använda benen att stå på. Ställ honom i knäet så viker sig benen på en gång. Samtidigt tycker han det är jätte roligt och kämpar som katten för att lyckas stå.
Tänder? Nej.
Favoritmat? Bara den är hemlagad så går allt som vi prövat ner. Bjuder vi honom på någon form av burkmat sputtar och fräser han för glatta livet. Så i helgen gjorde sambon en rejäl laddning med olika maträtter: fisk/potatis, korv/potatis, kyckling/potatis, frikadeller/potatis.
Mammig/pappig? Så fort sambon kommer hem från jobbet ska han vara hos pappa så jag tycker nog det är ungefär lika.
Pratar? Mammmammm när han vill något, Namananmnan när maten är god, papappapa när han vill pappa något, tata så drar han i haklappen så har han ätit färdigt annars är det ett enormt jollrande i alla register som finns.
Somnar på kvällen? 19:30
Sover på dagen? En sväng nu på morgonen, en på middagen och en på eftermiddag/tidig kväll.
Äter natten? Ja, ammar en gång (den enda amning som han har kvar)
Personlighet: Social, charmig, envis, glad, tempramentsfull.