Inlägg från: Omnia vincit amor |Visa alla inlägg
  • Omnia vincit amor

Marsmammor 2!!!

Hej alla marsmammor. Jag är oxå en stolt marsmamma till lille David född den 28:e. Det är kul o läsa om era små duktiga småttingar, alla ligger verkligen i hårdträning. Det verkar hända en hel del nu när de närmar sig 8 månader.
    Måste höra med er, börjar era barn bli omöjliga att byta blöja på eller är det bara min envisa son som bara SKA ligga på mage på skötbordet??

• Omnia vincit amor

Tack! Vilken respons! Känns ju tryggt att det inte är något konstigt. Jag försöker ge honom en leksak eller något annat i räckhåll, ibland funkar det med en strumpa Men oftast är det en kamp just vid blöjan på, sen brukar han få vänd sig om. Funkar ganska bra tycker jag o få på honom kläder liggandes på mage. Allt-i-ett blöja kan ju bli ett alternativ. Tack ännu en gång!

• Omnia vincit amor

Menar naturligtvis att byx-blöja kan bli ett alernativ.
    Ha en bra dag!

• Omnia vincit amor

Hej på er! Just nu letar David hela tiden efter något nytt kul o leka med, det verkar kvitta vad det är; en slev, gamla julkort, nappen, lock till plastburk. Vad är det som gäller för era småttingar?? Känner att jag behöver lite nya idéer.

• Omnia vincit amor

Hej! Vilken bra idé med julklappslista! Ni har dock redan skrivit mina förslag så jag får fundera vidare.
    Jag ställer min tidigare fråga ännu en gång, jag är nyfiken på vad era små har för favoritleksaker just nu?

• Omnia vincit amor

Ok, då är det ungefär som här, allt är intressant. Kanske får skaffa något kul som låter, det har vi inget faktiskt. Jag tycker i och för sig att han låter ganska bra själv just nu, extremt höga skrik och toner. Öronbedövande emellanåt.

h04: Usch stackars er, kräksjuka är ju fruktansvärt! Hörde att det går nu. Hoppas man klarar sig ifrån det.

David fick sina första två tänder när han var 5½mån sen dess har det dock inget hänt. Det gör ingenting de som är på plats är sylvassa och bita är visst väldigt kul när man fått tänder. Det gör sååå ont!

Pyret85: Du är ingen usel mamma för det, det är sånt som händer och det brukar inte bli så illa. Men jag förstår hur du känner...

Ha en skön regnig söndag! Det är då man med gott samvete kan var inne och bara mysa...

• Omnia vincit amor

Viffy: Grattis, vad kul! David har i dagarna börjat o vilja klättra på allt så nu är han på gång. Han har bara hållit på och stå på alla fyra och gunga, sen han var 5 månader.
    Men nu är väl något på gång...

• Omnia vincit amor

David grattar oxå Alicia och Erik!

Här kommer inte heller något som liknar mamma, David har inte ens hittat bokstaven M. Däremot baba och papa och bapa och ja ni vet allt som blir pappa i en pappas öron. Orättvist! Allt som vi mammalediga gör för våra små älsklingar. Måste kännas helt underbart för er som redan fått äran att njuta av ordet mama...

David har precis tagit upp sig till stående för första gången! Just nu i skrivande stund...

• Omnia vincit amor

Bebis2005 och Viffy: Vilken bra idé! Hoppas det är ok att jag norpar idén oxå?

• Omnia vincit amor

Trolletp: Jag har köpt petskydd på Babyproffsen, finns nog på andra stället, antagligen billigare, men det var lite akut då. Väntar på er andra om ni har andra förslag.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!