Inlägg från: Terra |Visa alla inlägg
  • Terra

Marsmammor 2!!!

Idag fyller Theodor ett halvår!! Stora killen nu juh! Jag fattar inte att tiden gått så snabbt, snart är han väl ett år!
    Också han är förkyld. Inte som Elvira som är helt täppt i näsan (peppar, peppar...) men han är lite snorig, slemmig och gnällig. Känns jobbigt att han inte är frisk och jag funderar på hur det kommer att kännas när han blir sjuk "på riktigt". Usch! Ser _inte_ fram emot den dan!

• Terra

Bobo: Jag förstår dina funderigar om att skaffa ett barn till nu precis! Vi har också snackat fram och tillbaka men väntar nog ett litet tag till. Alltså bara några månader så att det i alla fall inte blir mindre än 1,5 år mellan Theodor och ett eventuellt småsyskon.

Sitter själv? Jepp, som en prins!
    Kryper? Nej. Han försöker men blir frustrerad efter ett tag, Ålar liksom framåt.
    Står själv? Inte utan att hålla i något
    Tänder? Ja, fick den första för någon vecka sedan.
    Favoritmat? ALLT!!
    Pratar ? Jollrar och _skriker_
    Mammig/pappig? Lika
    Somnar på kvällen? ca 20-22
    Vaknar på morgonen? 7-9
    Sover på dagen? En gång på förmidagen, en gång mitt på dagen och en gång em/kväll
    Äter på natten? Nej
    Personlighet? Go´och gla´kexchokla´ :)

• Terra

Hej på er! Oj, vad det var länge sedan ag var inne på FL!
    Ser att det händer lika mycket hemma hos er som det gör hemma hos oss med tänder och krypförsök. Theodor förstår inte varför man ska vara stilla när man kan röra på sig. _Hela tiden_. (Jepp, på skötbordet också...)
    Har varit lite jobbigt på sistone då han har varit så hård i magen. Men nu har vi köpt katrinplommonpuré och en massa juicer så att han ska få i sig riktigt mycket vätska. Hoppas att det blir bättre snart!
    Har ni tänkt på att vi snart ska fira den första julen med våra små älsklingar!? *längtar!!*

• Terra

Måste bara få berätta för er eftersom jag är sååå lycklig!
    Theodor ska få ett litet syskon i juli!

• Terra

Tack HaJoMi!
    Känns konstigt också eftersom att Theodor känns lien fortarande. Men när lillknodden föds är han ju 16 mån och har förhoppningsvis både börjat gå och prata. Svårt att förstå...
    Kan ni fatta att era barn kommer att vara så stora till sommaren?

• Terra

saraseal: Tack! Det är 18 mån mellan mig och min lillasyster och vi har alltid haft mycket roligt ihop! Får hoppas att det blir likadant för Theodor och hans småsyskon.

• Terra

Pseudotvillingar ja, lite häftigt faktiskt! Vet att det är många som tycker att det är fel men eftersom att jg själv är en och alltid har trivs med det tycker jag bara att det är mysigt!!!

Svar på tråden Marsmammor 2!!!