Inlägg från: Norahs mamma |Visa alla inlägg
  • Norahs mamma

Marsmammor 2!!!

Å hon kommer nog vilja sova kl 17 idag!!
    Ikväll ska hon vara uppe till kl 21

• Norahs mamma

Vi leker följa-John jag går å pysslar med saker å Norah kryper efter,,,
    Annars så leker vi med hennes klossar, det är roligast just nu...
    Sitter mittemot varande å sjunger...
    Hon gillar att sitta i sin matstol och riva ur lådorna med köksredskap medans jag pysslar i köket...

Annars är hon jätteduktig att roa sig själv nu när hon kryper, sätter sig upp och drar upp sig...

• Norahs mamma

Vi skulle få gjort BOELtestet förra gången (7mån) men hon hittade sina prylar
    Så vi gör det väl nångång runt den 11e,,,

Huvva, Norah är mer vild än tam!
    Hon har redan 2 fina blåmärken i pannan... Hon drar upp sig överallt å ramlar, tror hon kan gå mm å stupar

Var på jobbet idag å hörde om dem behövde nå extrapersonal nå kvällar/nätter... Jobbar ju som USK på ett sjukhem så jobb finns det ju alltid.
    Börjar bli dags att dryga ut föräldrapenningen!

• Norahs mamma

Idag var vi på kyrkis... ENSAMMA! Det var inga andra där, skitkul det var att sitta där helt ensamma, jag å NOrah

Sen har vi förpackat pölsa som min farmor har kokat åt Norah! *mums* Hon tog undan en skvätt som hon inte saltade, så hon kan äta den! Så nu kan Noris äta pölsa i flera år framöver nästan!

• Norahs mamma

Oj vad duktig hon är...

Ja, tänk att det var 8 månader sedan vi satt med våra jättemagar och nu har man en vild liten människa som ska ha uppmärksamhet och som kan mycket helt själva!!

Imorse sov Norah ända till 5! *duktig* Så snart är det som vanligt igen! *jävla vintertid*

• Norahs mamma

Blev inspirerad av Tindras lära-gå-vagns-prommis så jag plockade fram Norahs...
    Hon kunde gå, men ibland blev hon för ivrig å sprang nästan å då knäade hon Om nån vecka funkar det nog bra...

• Norahs mamma

h04:
    Norah är född 11/3 (kl. 15.31 )

Tror jag ska ta bort gå-vagnen... Hon är som Alicia, stror hon kan gå själv å ramlar ju hela tiden å blir så förbannad för att hon inte kan

Gå-stolen har jag fått ta bort, för hon tar tag i tex matstolen å drar upp sig så gåstolen lättar på ena sidan å nästan välter! *livsfarligt* Jag höll på att få en smärre hjärtinfarkt när jag såg det!

Fler fördelar och nackdelar med barn tätt vore kul!

Fördelar:
    Leker med varandra.
    Barnen har samma intresse av utflyktsmål, man behöver inte göra olika saker med dem på helgerna sen.
    Både småbarnskläderna och mamma-kläderna är fortf hyfsat aktuella.
    Man har det "avklarat" med barnen (tills sladdisen sen)

Nackdelar:
    Jobbigt för föräldrarna med två små samtidigt.
    Jobbigt för mamman att gå igenom två graviditeter under så kort tid.
    Mamman tappar mycket i arbetslivet då hon är borta så länge i sträck

• Norahs mamma

Vi bytte till en riktig bilbarnstol för 3-4 månader sen,,, Norah satt så dåligt i babyskyddet!
    Hon har en Cosmic, oxå specialpris på en grå färg (2300:- )

• Norahs mamma

När Norah var 4 månader så var hon lika stor som en normalstor 7-8 månaders... Så som era bebisar sitter i babyskyddet nu satt hon då...
    (Just nu är hon ju lika stor som en normal 1-åring)

• Norahs mamma

Selma:
    Norah hade en sån vild-på-skötbordet-period när hon var 4-5 månader tills för några veckor sen... I den vevan började vi med up&go-blöjorna för det var omöjligt att få på henne en vanlig allt-i-ett blöja...

Svar på tråden Marsmammor 2!!!