• Mamma 0406

Ni med barn som hade tunt hår länge.

När började det bli tjockare? Vår son är 2,5 och har fortfarande nästan lika tunt/lite hår som när han var ett. Han är jättesöt precis som han är så klart, men jag är nyfiken på när han kommer att börja få mera hår, de flesta jämngamla har ju redan det.

• Svar på tråden Ni med barn som hade tunt hår länge.
  • Shorona

Samma sak med sonen. Också 2,5 och har väldigt tunt hår och inte så mycket. Jag var likadan. Mitt hår började tydligen växa ordentligt fram mot min 3-årsdag.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091108
  • vildamar

Har en dotter som är 4 och hennes hår börjar bli liiite tjockare nu men absolut inte kalufs som andra har...både jag och min man har tjockt/normalt hår så...

• SeriousGangBang

fick tips om att klippa bort bäbishåret, på så sätt växer det "riktiga" ut.

What the fuck...isn´t it the JUCK
  • vildamar
    SeriousGangBang skrev 2009-05-19 11:12:26 följande:
    fick tips om att klippa bort bäbishåret, på så sätt växer det "riktiga" ut.
    stämmer inte Det stimulerar inte hårsäckarna på ngt vis.
  • Mamma till gullungen

Min son är tre år nu och han hade väldigt tunt hår fram tills han blev ett år,då blev lite tjockare men det är fortfarande tunt.Jag klippte bort hans bebishår men jag tyckte inte att det hjälpte så mycket det enda som hände var att hans hår växer fortare nu och att jag får klippa han mer oftare än vad jag fick göra förut. 

• Mamma 0406

Okej, det är bara att vänta och se då.

Jag har också hört att man ska klippa bort bebishåret, men vi har både klippt/toppat och även snaggat en gång men det blev inte tjockare för det.

• ladysoul77

Min kusin hade i princip INGET hår till hon var 4 år.. Nu har hon 5 ggr så mycket hår som alla andra (-: Jättetjockt! Hennes dotter var likadan. Först kom inget, sedan ALLT!

• Livs mamma

Fyraåringen var rätt kal tills hon var 2,5. Tunt, fjunigt, rätt risigt. Vi tre började det att växa. Och vid tre och ett halv hade hon korkskruvslockar. Nu är håret rätt långt, lockigt och massor av hårstrån. Nästan svårt att hitta huvudbonar eftersom hon har mycket hår. Lillasyster är två och har tunt, fjunigt och är rätt kal... Får se vad som händer med henne...

• vildamar

Mamma 0406 skrev 2009-05-20 19:49:57 följande:

Okej, det är bara att vänta och se då. Jag har också hört att man ska klippa bort bebishåret, men vi har både klippt/toppat och även snaggat en gång men det blev inte tjockare för det.
    Som sagt- det stimulerar/ändrar inte hårsäcken på ngt vis! Hår är ju faktist "dött material"...
  • Phlippan87

har inga barn att ta erfarenhet från, men jag var nästan skallig fram tills jag var 3-4 år... nu har jag mer hår än jag orkar med nästan, frissan är alltid avis..

morfars favorit-replik var "det växer inte mossa på ädelsten"...

• bambigirl

Hoppas att det stämmer att de får mkt hår sen. Dottern är 1,5 år och har tunt och väldigt lite hår. Är lite rödfärgat och smålockigt i nacken, men lite tjockar och längre vore ju fint. Nu ser hon ut som en bebis.

• Raira

Min dotter på snart fyra är en tjej med tunt och fint hår som hennes och min håtyp kallas . Hon kan inte annat än ärvt min hårtyp då det växer sakta . Vi provade med att snagga henne (hon rev håret oxå så det hjälpte ju inte hårväxten heller) men nej håret växer lika sakta. Hon är en korthårig tjej helt enkelt .
    Mina två andra barn har ärvt pappans hår och det växer som ogräs.

man har ju hört att om man klipper bort bebishåret så kan det växa till sig men som sagt fungerar det inte alltid när man har en dotter som kommit in i åldern då man vill ha toffsar och hårspännen är det inte så lätt .

• nettan75

Vår dotter hade och väldigt lite och tunt hår.. Fick också tipset att klippa och det blev mkt tjockare och finare för varje gång vi klippte det!! Så för oss funkade det.. Men alla är ju olika och tur är väl det..

Svar på tråden Ni med barn som hade tunt hår länge.