• hoppaspåpluss

Kan ett foster växa utan hjärta? Snällla se hit!

Snälla hjälp mig!!

för en vecka sen var jag på vul och jag var då i vecka 6+0. Jag fick en ny tid som jag gick till idag. Då såg läkaren knappt fostret för bilden var så dålig, men då han väl hittade så beräknade han att jag skulle vara i vecka 7+2. Så fostret hade växt från 5mm till 12mm, men han såg inte hjärtat. Men bilden var ju så dålig så han förklarade det att det kan vara därför. Jag resonerar lite så att fostret borde ju inte ha växt om det inte har något hjärta.. eller vad tror ni??

• Svar på tråden Kan ett foster växa utan hjärta? Snällla se hit!
  • lia76

Nä det hade inte kunnat växt om där inte finns några hjärtslag.
    Det kan vara väldigt svårt att se hjärtslag i den veckan, så jag tycker inte du ska oroa dej.

Kram

Grå grár grey szary gris cinzento
  • Netha85

Det är inte alltid de ser hjärtat bulta innan v 10. Det beror på hur bebis ligger osv. Men om din bebis växt 7 mm på 9 dgr så lever bebis med största sannolikhet.

• Dhalism

Jag hade samma problem, märkligt att du fick komma tillbaka redan efter en vecka? Själv fick jag komma tillbaka i v.8 och då fanns där ett litet hjärta. Oroa dig inte! Har du fått någon blödning eller haft ont?

• hoppaspåpluss

Åh, tack för svaren!! Nej, jag har varken haft någon blödning eller haft speciellt ont. Nu fick jag en tid om två veckor och då är jag i vecka 9+2 då tycker jag han borde se hjärtat med. Bilden var verkligen jätte dålig. Såg bara fostret som en lätt dimma, om ni förstår.

Är det några fler som varit med om samma sak????

• Dhalism

Oj, läste fel på veckorna. Men precis som netha85 säger kan det vara svårt att se hjärtat innan v.10.

• Netha85
    hoppaspåpluss skrev 2009-05-19 15:08:13 följande:
    Åh, tack för svaren!! Nej, jag har varken haft någon blödning eller haft speciellt ont. Nu fick jag en tid om två veckor och då är jag i vecka 9+2 då tycker jag han borde se hjärtat med. Bilden var verkligen jätte dålig. Såg bara fostret som en lätt dimma, om ni förstår. Är det några fler som varit med om samma sak????
    Bebis är inte stor nu, mindre än 1,5 cm. Det är klart det är svårt att se hjärtat, men det verkar som din gynläkare inte haft en ny maskin heller eftersom bilden var så dålig. De allra nyaste maskinerna kan man om man har tur se hjärtat i v7, men långt ifrån alla!!!

Enligt den gynläkaren jag gick hos var jag inte gravid den 9jan (v5) när hon gjorde VUL, men den 28 jan var jag i v8.. Hmm, hur kommer det sig? Jo två helt olika maskiner som är olika gamla.
  • hoppaspåpluss

Det verkade vara en gammal maskin han hade, då han själv klagade på bildkvaliten. Men får ändå hoppas att det syns bättre nästa gång.

Netha85 skrev 2009-05-19 15:16:06 följande:
    Bebis är inte stor nu, mindre än 1,5 cm. Det är klart det är svårt att se hjärtat, men det verkar som din gynläkare inte haft en ny maskin heller eftersom bilden var så dålig. De allra nyaste maskinerna kan man om man har tur se hjärtat i v7, men långt ifrån alla!!!Enligt den gynläkaren jag gick hos var jag inte gravid den 9jan (v5) när hon gjorde VUL, men den 28 jan var jag i v8.. Hmm, hur kommer det sig? Jo två helt olika maskiner som är olika gamla.
  • hoppaspåpluss

Fick tråkiga nyheter igår. Den andra läkaren hittade inget foster, så det var antagligen inget förra gången heller... varit gravid i 16 veckor denna jvla gång och mått illa och trött som fan men till ingen nytta.

Mitt andra missfall i rad nu.. helvete!

• lia76
    hoppaspåpluss skrev 2009-06-04 10:37:58 följande:
    Fick tråkiga nyheter igår. Den andra läkaren hittade inget foster, så det var antagligen inget förra gången heller... varit gravid i 16 veckor denna jvla gång och mått illa och trött som fan men till ingen nytta. Mitt andra missfall i rad nu.. helvete!
    Nej fy vad tråkigt
    Blir så ledsen när sådant här händer.
    Styrkekramar till er!!!!
    Grå grár grey szary gris cinzento
  • mammatilloliver05

Det är helt omöjligt för ett foster att växa utan hjärta!
    Så oroa dig inte, antagligen så låg den bara fel så att dom inte såg hjärtat!

Jag var på VUL igår var då i vecka 7+5 , dom så ett pickande hjärta och fostret hade växt från förra veckan då jag oxå var där.

Så det kommer att gå bra.
    Kram

• hoppaspåpluss
    mammatilloliver05 skrev 2009-06-04 11:06:25 följande:
    Det är helt omöjligt för ett foster att växa utan hjärta!Så oroa dig inte, antagligen så låg den bara fel så att dom inte såg hjärtat!Jag var på VUL igår var då i vecka 7+5 , dom så ett pickande hjärta och fostret hade växt från förra veckan då jag oxå var där.Så det kommer att gå bra.Kram
    Antagligen så var det inget foster han såg.. det var en så dålig bild. Läkaren gav mig falska förhoppningar och skyllde på maskinen. Igår var jag på ett nytt vul och då såg dem inget foster... Så nu ska jag väl skrapas..
  • mammatilloliver05
    hoppaspåpluss skrev 2009-06-04 11:35:56 följande:
    Antagligen så var det inget foster han såg.. det var en så dålig bild. Läkaren gav mig falska förhoppningar och skyllde på maskinen. Igår var jag på ett nytt vul och då såg dem inget foster... Så nu ska jag väl skrapas..
    Jag beklagar verkligen...
    Hur kan dom se så fel?!"
    Vad var det då?! Fanns det ingenting alltså?!

Kram på dej
  • Hanniz84

men gud så fruktansvärt!

hur har han kunnat missa att där inget foster var!?

stackars er... det är så orättvisst.. hoppas att ni snart mår lite bättre o vill försöka igen..

kram

• hoppaspåpluss

Det fanns ingenting, enbart hinsäck och fostervatten och dylikt. Jag fattar faktiskt inte heller allt som hänt..

• annbom

Det kanske visst var ett foster där då, men ett foster kan tillbakabildas och det är troligt att det hänt dig. Kram

hoppaspåpluss skrev 2009-06-04 13:47:51 följande:
    Det fanns ingenting, enbart hinsäck och fostervatten och dylikt. Jag fattar faktiskt inte heller allt som hänt..
  • FinastE2010
    hoppaspåpluss skrev 2009-06-04 13:47:51 följande:
    Tråkigt för dig. :( Fan nu nojjar jag upp mig också, det såg inget i lördags, men kan ha varit väldigt för tidigt så ska dit på måndag igen.. Men du fick ingen blödning?
Svar på tråden Kan ett foster växa utan hjärta? Snällla se hit!