• CharlieF

Tips på bra lekmatta?

Nu när sonen är 12 v tränar vi rygg genom att ha honom på mage i perioder på dagtid. Men ja har inte hittat någon prisvärd lekmatta. Har ni tips att dela med er av?

• Svar på tråden Tips på bra lekmatta?
  • MarrebarreW

Vi köpte en "pussel-matta" när vår dotter var liten. En sån där matta i typ skumgummi som man bygger ihop mindre kvadrater, har ofta bokstäver eller siffror som mönster. Den var väldigt bra och varm och ligga på! Finns på de flesta leksaksaffärer.

• lillasmilla

vi har bara ett täcke, och sedan "lösa" leksaker och ett babygym. men visst, ikea mattan såg bra ut! =)

• Eliin80

Jag köpte två spjälsängsmadrasser på IKEA. Tejpade ihop dem och sydde ett stort "örngott" som jag la in madrasserna i. Blev riktigt bra!

/Elin

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Tilsan

Tycker om ikea mattan eftersom den har fasta leksaker som inte" springer i väg" så dottern alltid får tag i dem. Nyckelpigan & grodan låter när man trycker på dem och blomman prasslar. Solen innehåller en spegel som är värdelös ingen riktig spegel så dt ser ut som hon tittar på ett monster när hon tittar i den. Kanske kul när hon blir lite äldre?? Innan jag fick mattan hade jag en tunn 90 madrass med mjukt fleecetäcke över

• Eliin80
    Eliin80 skrev 2009-05-19 18:51:25 följande:
    Jag köpte två spjälsängsmadrasser på IKEA. Tejpade ihop dem och sydde ett stort "örngott" som jag la in madrasserna i. Blev riktigt bra!/Elin
    Ska kanske förtydliga att jag tejpade ihop dem så att den färdiga madrassen blev 120 x 120 cm.
    ♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Anne69

Vi har en riktigt bra lekmatt från Babyproffsen. Den är ca 1,20*2,50 och jättemjuk men av ngn sorts skumgummi. Den är perfekt, särskilt om det är lite kallt på golvet ibland. Små barn håller sig där länge och får också grepp när de vill börja röra sig, den glider liksom inte undan som en filt gör. Men det är inget babygym som tex det från FP som tipsas om ovan.

Den är helt suverän, dyr - ca 500 kronor, men värd varenda krona! Vi har haft vår i tre år nu och den är fortfarande fin + används varje dag! Vi letade länge.....men denna finns vad jag vet bara på Babyproffsen.

• Alexi

Ikeas lekmatta är toppen. Vi har den liggande mitt på en stor vanliga matta så är det rejält mjukt och gott om plats när dottern rull runt och hamnar utanför filten.

• milla   1982

säger samma som flera andra. Ikeas lekmatta är toppen. Torkar snabbt när man tvättat den dessutom (med en kräkbebis fick den ofta åka tvättmaskin, men är fortfarande fin!)

Tilsan skrev 2009-05-19 18:47:50 följande:
    Min dotter fick denna lekmattan av sin mormor. Tycker den är kanon www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90132732
    Felix - 20080618 ~*~ lillasyster - BF20090929
Svar på tråden Tips på bra lekmatta?