• Karisma

Rulltårta med nutella. Tankar och idéer behövs. =)

Fyller år på lördag och tänker inte ha vanlig tårta utan istället rulltårta.

Vad tro ni om det här?

Banansockerkasbotten, nutella i mitten. Sen en klick grädde och bananskivor på varje "bakelse". Ska man bara ha nutella i mitten? Kan/ska/bör man ha andra bär uppe på för att göra den fin samt smaka gudomligt.

Eller vanlig eller chokladbotten med nutella och skivade bananer innuti och sen grädde och skivade bananer uppe på.

Vad tror du blir bäst? Nutella ska det vara, måste testa det i rulltårta.

/Kristina

• Svar på tråden Rulltårta med nutella. Tankar och idéer behövs. =)
  • Karisma

puff

Är mest osäker på vad man ska ha mer än grädde uppe på dem? känns tråkigt med bananskivor, är som ingen färg på det.

/K

• neamange

rulltårta med nuetella och banan.
    eller med kokos i smeten, och fyllning med hallon/grädde.

• neamange

nått roligt och kul strössel på bakelserna.

• Karisma
    October skrev 2009-05-19 20:23:35 följande:
    Leila har det receptet recept.nu/1.38114/leila_lindholm/kakor_tartor... Har provat men jag tyckte det var lite "mäktigt", gott men lite väl sött för min smak. Kanske med lite vaniljvisp till och något syrligt, hallon, rabarber eller vinbär
    kan inte se receptet på den.
  • Karisma

strössel hade jag faktiskt inte ens tänkt på.

Så ni tror vaniljvisp skulle va bättre än vispad grädde?

Tack för alla svar jag fått.

• October

Hmm konstigt, sök på recept.nu och nutella och bananrulle så finns det där. Det finns även med i hennes bok (för övrigt helt underbar bok, väl värd en investering om du gillar att baka godsaker) piece of cake.

• Karisma

Provade söka om men det blir bara en blank sida i mitten. Så typiskt.

jo har hört talas om den boken, måste kolla in den.

• InHeaven

ho ho ho K, har du svårt att bestämma dig? jag tycker du ska ha bananrulltårta med nutella och vitchokladgrädde över med flagad choklad eller strössel?

Nova min egna lilla stjärna
Svar på tråden Rulltårta med nutella. Tankar och idéer behövs. =)