• morriis

Tips för att göra rent hundens öron =S Omöjligt!

Är hundvakt och hunden kliar sig en del i öronen, kollade dom och de är smutsiga, pratade med ägaren och ja de behöver rengöras. Testade, hade både munkorg och "vantar" på tassarna, samt en som höll i halsbandet. Men det är omöjligt!

Hur gör ni när ni gör rent öronen på era hundar?
    Hur får ni dem att vara stilla först och främst.

=S

!!****Helt Fucking Unbelievable Alltså****!!
  • Svar på tråden Tips för att göra rent hundens öron =S Omöjligt!
  • lia76

Oj när min vovve levde så var det bland det bästa hon visste att få öronen tvättade.
    Jag linade lite bomull runt mitt finger och snurrade runt lite i örat.
    Åh vad det kliades gott

Så jag vet inte riktigt hur du ska göra.
    Men ta nåt att rengöra med och så kliar du bara lite i nacken eller hansel och är lite go bara, sen testar du att sticka in fingret i örat för att rengöra.
    Fungerar inte det?

Grå grár grey szary gris cinzento
  • morriis

Nej det fungerar inte
    Kan inte lita på att munkorgen sitter på heller så att hålla på och försöka för länge vågar jag inte. Gick inte att hålla i henne heller utan hon slet sig på fem röda sekunder.

• lia76

ok... men då får hon ha skitiga öron då
    Är ju inget som skadar.
    Hur gör vildhundar när de är skitiga i öronen
    Låt ägran rengöra dem iställte så slipper du riskera att hunden gör nåt mot dej nu när den inte vill få sina öron tvättade

• morriis

Jo. Men jag jämförde öronen och det ena örat är "hårdhudat" eller hur man ska säga. Det andra var fint och slätt som det ska vara. Hon slutar ju inte klia. Hon har kliat från och till men har börjat klia mer och mer. Ägaren är inte hemma förrän om iaf 2 veckor, vet inte riktigt när, och det känns för jävla illa att hon ska behöva gå så länge =/

• lia76

ah ok... Ja kanske ska ringa en veterinär och få lite tips
    Det gjorde jag när jag ville ha tips på hur jag skulle klippa min vovves klor, då hon var riktigt arg över att få den klippt

• Trippel

I värsta fall får du ta hunden till vetten och ge den en spruta så kan du städa öronen i lugn och ro. Är ju väldigt stressande för hunden att tvinga sig på.

• morriis
    Trippel skrev 2009-05-19 23:00:33 följande:
    I värsta fall får du ta hunden till vetten och ge den en spruta så kan du städa öronen i lugn och ro. Är ju väldigt stressande för hunden att tvinga sig på.
    Jo det är ju det.
    Får prata med ägaren gällande det.
    När denne får tummen ur och svarar
  • emmisss
    lia76 skrev 2009-05-19 22:56:22 följande:
    ok... men då får hon ha skitiga öron då Är ju inget som skadar.Hur gör vildhundar när de är skitiga i öronen Låt ägran rengöra dem iställte så slipper du riskera att hunden gör nåt mot dej nu när den inte vill få sina öron tvättade
    Hunden kan få öroninflamation om de går med skitiga öron för länge...
  • Familjen Vi

Min hund är elva år och har aldrig fått öronen tvättade av mig,aldrig haft problem heller. Ingen springer i skogen och tvättar öronen på vargarna. Men om jag märkte att voven hade besvär skulle jag ta den till Vet och låta dom fixa eftersom jag knappast tror att den kliar mkt pga lite vax,är troligt något annat fel då. Men jag tror också att det är olika på olika raser. Men om du har försökt med munkorg osv och det inte går så tycker jag apsolut att du får låta ägaren fixa biffen. Lycka till.

• morriis

Har pratat med ägaren och denne har haft örondroppar till henne.

Svar på tråden Tips för att göra rent hundens öron =S Omöjligt!