familjerådgivning erfarenhet någon???
Finns det någon här med erfarenhet av familjerådgivning. Hur går det till? Hur snabbt brukar man få hjälp?
Hur kunde det bli så här? Nu är vi i akut behov av familjerådgivning. Vi kan inte prata med varandra längre utan att bråka. Blir bara så ledsen...Han kan inte leva med någon som inte är lycklig säger han. Jag har haft det tufft på jobbet en längre tid och inte haft energi kvar till våran relation efter att barn och vardagen tagit sitt. Han i sin tur har själv ett väldigt krävande jobb med många sena kvällar och en del helgaktiviteter. det blir till slut inte mycket tid kvar för oss. Vi har två underbara barn 2 och 5 år. Varav den minsta haft en väldigt jobbig vår sömnmässigt. en lång period sov aldrig hela familjen samtidigt.
Oj vad rörigt det blir...
Vi är överens om att söka hjälp hos familjerådgivningen. Men igår när när vi pratade (som till slut blev tjafs) och jag frågade vad hans mål är med att vi ska ta hjälp hade han inget svar, vilket känns svårt att höra eftersom det då känns som han givit upp och inte tycker vi har något att kämpa för. Mitt mål är solklart att vi ska kämpa för att hitta tillbaka till varandra och kunna fortsätta leva som en hel familj. Han känns så uppgiven och det är det som gör att jag blir så ledsen och rädd att han redan bestämt sig för att lämna oss...