• marielindquist

Teckenblödning???

Hallå =)

Såg imorse att jag har fått en blödning, och undrar om det kan ha varit en teckenblödning??

Hur lång tid efter ni fått teckenblödning startade eran förlossning??

Tacksam för svar, är så nervös nu =)

• Svar på tråden Teckenblödning???
  • Didia

samma här..har haft slemproppen som har släppt i omgångar under 3 dygn nu och imorse var det lite röda blodstrimlor...är i vecka 41+3 nu ..suck...

• Sess82

Min slemmis började lossna i torsdags, alltså för en vecka sen. Ibland kommer bara slem och ibland med blodstrimlor. Igår och idag morse har jag haft värkar som försvunnit under fm sen... För en timme sen rann det till lite i trosan och jag har lite svårt o veta om det kan ha varit lite vatten eller bara flytningar. Tog på mig en ny binda och avvaktar nu. Om det känns blött runt 21-tiden så tänker jag nog ringa och rådfråga med förlossningen. Fick nyss en ny värk och hoppas återigen att det kanske kommer igång. Har BF 30e maj.

• marielindquist

Nu är mina värkar här =) Klockar dom just nu med hjälp av varktimer.se

Märkte i morse att jag fått en blödning, sen har bitar av slemproppen gått lite under dagen. Och nu vid midnatt kom första värken =)

Är så otroligt spänd o nervös nu!!! Har bf på måndag egentligen =)

• Sess82

Åh va spännande. Jag vaknade av att jag åmade i värkar inatt. somnade om efter varje värk men vet att det var några stycken som kändes iaf. Nu när jag rör på mig så känner jag världens tryck neråt, gör ont som när man är i toppen av värken. Det kommer och går ofta, men är inte som en hel värk iaf på nåt sätt. Stackarns min son som vanligt.... har tittar konstigt på mig när jag börjar andas in näsa-ut mun.
    Ska klocka och se om de kommer regelbundet dom hela värkarna. Ska iväg till en kompis i dag, våra män ska bygga en altan åt dom. Får väl ta en promenix med henne och barnen så får vi se om inget händer :)
    TS lycka till nu!

• marielindquist
    Sess82 skrev 2009-05-21 07:28:05 följande:
    Åh va spännande. Jag vaknade av att jag åmade i värkar inatt. somnade om efter varje värk men vet att det var några stycken som kändes iaf. Nu när jag rör på mig så känner jag världens tryck neråt, gör ont som när man är i toppen av värken. Det kommer och går ofta, men är inte som en hel värk iaf på nåt sätt. Stackarns min son som vanligt.... har tittar konstigt på mig när jag börjar andas in näsa-ut mun. Ska klocka och se om de kommer regelbundet dom hela värkarna. Ska iväg till en kompis i dag, våra män ska bygga en altan åt dom. Får väl ta en promenix med henne och barnen så får vi se om inget händer :) TS lycka till nu!
    Det låter verkligen som att det är på gång för dig också?
    Själv har mina värkar blivit hemska =( inte regelbundna men det gör sååå ont! När har du bf? Lycka till nu =)
  • Sess82

Tycker topparna på värkarna gör riktigt ont också men såna har jag haft både i tis och onsdags morse-fm också men sen har dom försvunnit... Får se om det blir lika idag men jag hade ju lite värkar även inatt och det har jag ju inte märkt av innan.
    Har BF 30/5. Min slemmis började lossna förra veckan på torsdan redan. Så jag kan ju inte ha alltför långt kvar iaf :) Hur var det nu, har din lossnat?

• marielindquist

min slemmis började lossna igår, fick först en blödning på morgonen o sen lossnade bitar av slemmisen då och då under dagen

• Sess82

Oki. Jag har ingen aning om hela min kommit ut än. Igår kom det en blodtrimma nån gång bara... indag inget än så länge. Väldigt blött är det att torka sig efter varje toabesök iaf.
    Nu sk ajag upp och sova en stund till medan sonen tar en powernap. Sen ska vi iväg ut hela dagen. Hoppas det kommer igång nu. Vart bor du och vart ska du föda?

• marielindquist

Jag tror inte heller att hela min slemmis har lossnat... kan nog ta ett par dagar säkert. Tog precis en varm dusch som förlossningen rekommenderade när jag ringde, och det hjälpte verkligen, så skönt!

Jag bor i Tumba, ska föda i Huddinge. Vart bor du?

• Sess82

Hej TS hur går det?
    Jag har varit ute hela dagen och haft lite värkar till och från. Även haft att det runnit till rejält mellan benen så sitter och funderar på att ringa förlossningen och höra om jag får komma på koll så det inte är fostervatten.
    Jag bor i Vallentuna så jag ska föda på DS om det finns plats. Annars är KS Solna mitt andra val.

• tant Plasthandske

Hur går det för er??? Några bebisar än?Måste ju bara rapportera att Våran lilla tjej kom i Torsdagskväll, så nästan två dygn efter min blödning alltså. Allt gick bra även fast jag var väldigt trött då jag inte kunnat sova mer än sammanlagt 3 timmar de två nätterna innan.

• marielindquist

hallå!!!
    nu har våran lille Elias kommit till världen =)
    Han föddes i fredags 22 maj kl 10.10, var 50 cm lång o vägde 3365 gram
    förlossningen gick jättebra, behövde inte sy ett enda stygn, så skönt! men förlorade rätt mycket blod efteråt, 1,8 liter, men vi mår jättebra o han är det finaste jag sett =)
    det häftigaste med det hela var att jag fick dra ut honom själv o lägga upp honom på mitt bröst =)

Är världens lyckligaste!!!!

hur har det gått för er???

• marielindquist

tant Plasthandske skrev 2009-05-23 12:28:36 följande:

Hur går det för er??? Några bebisar än?Måste ju bara rapportera att Våran lilla tjej kom i Torsdagskväll, så nästan två dygn efter min blödning alltså. Allt gick bra även fast jag var väldigt trött då jag inte kunnat sova mer än sammanlagt 3 timmar de två nätterna innan.
    nämen vad kul =) stort grattis!!!!!
  • tant Plasthandske
    marielindquist skrev 2009-05-26 19:14:58 följande:
    hallå!!!nu har våran lille Elias kommit till världen =) Han föddes i fredags 22 maj kl 10.10, var 50 cm lång o vägde 3365 gramförlossningen gick jättebra, behövde inte sy ett enda stygn, så skönt! men förlorade rätt mycket blod efteråt, 1,8 liter, men vi mår jättebra o han är det finaste jag sett =)det häftigaste med det hela var att jag fick dra ut honom själv o lägga upp honom på mitt bröst =)Är världens lyckligaste!!!!hur har det gått för er???
    Stort grattis!!! 13 timmar och 3 minuter efter våran lilla Thilda då Lika lång som er kille fast hon vägde lite mindre, 2960 g. Gud vad skönt att slippa bli sydd, hade ju inte riktigt sån tur. =S
    Men hur mådde du efter att ha förlorat så mycket blod???
    Kram på er
  • marielindquist

Tack så mycket!!! grattis på dig också =)
    jag var lite yr o blek, men mådde förvånansvärt bra ändå =) fick dropp

hur gick din förlossning?
    kram

• Sess82

Min lilla Anastacia kom ut 12.19 i lördags med "akut"snitt. Hon vägde 3505 och var 51 lång. Misste också en del blod, 1200 ml och fick också dropp efter men ingen blodtransplantation. Grattis till er!

• tant Plasthandske

I det stora hela gick den väl bra, men de blev tvungna att skynda på det hela med att ta hål på hinnorna och sätta stimulerande dropp annars hade jag inte orkat hela vägen. Så i slutet somnade jag mellan värkarna Sen fick jag ju sy några stygn, men när man hade den lilla på sitt bröst var det ju inget man tänkte på. Dock känns det ju nu efteråt.

Svar på tråden Teckenblödning???