• Joujou89

"stickningar" i underlivet

Är det någon mer än jag som inte bara har molvärk från & till utan även stickningar i mitten av underlivet & mot höger sida? Undrar bara om det är något att vara orolig över?

mvh jasmine

• Svar på tråden "stickningar" i underlivet
  • Joujou89
    sofffiz skrev 2009-05-20 14:09:16 följande:
    Har oxå stickningar till å från. tvivlar på att det är Mf då det nte gör ONT utan "kliar" mer... dessutom inget blod. Livmodern växer å nya saker händer så jag är iaf inte orolig! =)
    jag vet itne om det gör ont men jag tycker iaf inte det är skönt, det är ganska obehagligt :/ men, man ska väl inte ta ut något i förskott kanske:)
  • sofffiz

nää skönt är det ju inte, men vad jag hört om Mf så ska det kännas!!! Tror inte du har något att oroa dig för. jag är i v. 7 nu å dom ggr jag oroat mig va en gång när jag lyfte en 50l jördsäck å fick ont, å sen igår efter hårt ridpass då jag fick ont. Obehag tror jag inte man ska oroa sig för, men stark smärta är nog värre!

• Kinya

Mitt missfall (MA) kändes som f*n! Det gjorde så sjukt ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Jag fick Cytotec för att stöta ut det eftersom kroppen inte gjorde det självmant. Och dessa stickningar är inte ens i närheten av att vara samma typ av smärta så jag tror att du kan vara lugn TS!

• Joujou89
    Kinya skrev 2009-05-20 14:16:50 följande:
    Mitt missfall (MA) kändes som f*n! Det gjorde så sjukt ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Jag fick Cytotec för att stöta ut det eftersom kroppen inte gjorde det självmant. Och dessa stickningar är inte ens i närheten av att vara samma typ av smärta så jag tror att du kan vara lugn TS!
    haha jag är så jävla nojig av mig, min dåliga sida kanske? men när man vill något mycket & har fått missfall innan så är det inte så lätt att vara positiv, speciellt inte när mitt missfall knappt gjorde ont. (jag blödde bara ner morsans nya soffa) :O men men, ser jag inget blod & har jag ingen smärta så ska jag lugna ner mig, jag lovar!
  • Kinya

Jag blev orolig i morse när jag inte mådde illa. Jag mådde pyton igår morse...

Vi är nog alla lite nojiga. Vi får hjälpa varandra att ta det lugnt tror jag..

• Joujou89
    Kinya skrev 2009-05-20 14:37:20 följande:
    Jag blev orolig i morse när jag inte mådde illa. Jag mådde pyton igår morse...Vi är nog alla lite nojiga. Vi får hjälpa varandra att ta det lugnt tror jag..
    haha precis, jag har inga symptom alls förutom alla mina positiva grav test (var tvungen att göra 4 innan jag trodde på det) sen är mina bröstvårtor känsliga men det är allt. mår toppen annars. :/ i min förra grav. mådde jag så himla illa hela tiden & kräktes tom.
  • Pumaaaan

Jag har också någon slags obehagskänsla i underlivet, det sticker inte utan mer trycker. Men har varit en del jobbiga saker psykiskt idag så det kanske beror på det...?

• womaninlove777

Ni som har stickningar i livmodern behöver inte vara oroliga, det är inget farligt, jag väntar mitt 3 barn och har haft så från och till hela mina graviditeter och om det skulle vara mf på g så blöder man en hel del och smärtan sitter i hela tiden och den blir värre och värre, jag har gått igenom det 3 ggr, och förlorat 4 barn. Den smärta ni känner är inte farlig, det är för att livmodern växer som det sticker till m jämna mellanrum.
    Var rädda om er alla gravida medsystrar!
    Stor kram till er alla
    Jessica

• Joujou89
    womaninlove777 skrev 2009-05-20 22:25:17 följande:
    Ni som har stickningar i livmodern behöver inte vara oroliga, det är inget farligt, jag väntar mitt 3 barn och har haft så från och till hela mina graviditeter och om det skulle vara mf på g så blöder man en hel del och smärtan sitter i hela tiden och den blir värre och värre, jag har gått igenom det 3 ggr, och förlorat 4 barn. Den smärta ni känner är inte farlig, det är för att livmodern växer som det sticker till m jämna mellanrum.Var rädda om er alla gravida medsystrar!Stor kram till er allaJessica
    lugnande, vad skönt att höra. men har inte haft några stickningar sen igår eftermiddag så det känns ganska lugnt nu :) lika bra att koppla av & låta det bli som det blir :) kramar & lycka till
  • Ekologiskt Godis

Jag hade en massa stickningar i underlivet, precis till höger sida i början av min graviditetet. Gjorde vul. Läkaren sa att det var ett klart mf. Fick åka tillbaka efter en vecka och kolla igen, en annan läkare zoomade in och visade hur hjärtat tickade fint därinne. Går in i v. 38 imorgon och väntar bara på att han ska vilja komma ut o mysa med sin mamma=D

Så nee, stickningar i underlivet i v. 6 är nog inget du behöver vara orolig för=)

• Joujou89

Ekologiskt Godis skrev 2009-05-21 09:28:49 följande:

Jag hade en massa stickningar i underlivet, precis till höger sida i början av min graviditetet. Gjorde vul. Läkaren sa att det var ett klart mf. Fick åka tillbaka efter en vecka och kolla igen, en annan läkare zoomade in och visade hur hjärtat tickade fint därinne. Går in i v. 38 imorgon och väntar bara på att han ska vilja komma ut o mysa med sin mamma=DSå nee, stickningar i underlivet i v. 6 är nog inget du behöver vara orolig för=)
    åh vad härligt! jag längtar också tills demdär sista veckorna då man bara längtar & längtar & väntar på att lilla skrutten ska komma ut någon gång! grattis & lycka till, verkligen.
Svar på tråden "stickningar" i underlivet