• Mosaik31

Tradolan?

Tradolan och liknande tabletter brukar inte ha så stor effekt på tandvärk tyvärr
    då är det bättre med Ipren eller liknande
    men funkar inte det så be tandläkaren skriva ut Citodon det brukar funka väldigt bra på tandvärk

Tradolan är starka smärtstillande tabletter och man kan bli beroende av dom och man kan få ett rus av dom
    i början när man tar dom så kan man oxå få biverkningar som illamående trötthet m.m

jag har ätit Tradolan i över 15 år nu och för mig så funkar dom väldigt bra beroende vet jag inteo m jag är men jag har mycket svåra smärtor och behöver smärtstillande hela tiden för att stå ut

en positiv sak angående Tradolan och liknande tabletter är att levern brukar inte bli påverkad av tabletterna

• Mosaik31

Mammut och Papput skrev 2009-05-24 10:50:50 följande:

Citodon är indirekt Morfin och en ganska dålig behandling med tanke på hur beroendeframkallande det är och hur stor risken är för missbruk.
    det har jag lite svårt att tro att man kan bli beroende så fort får man Citodon hos tandläkare så får man minsta förpackningen det är 20 tabletter endast

jag har vid flertal gånger fått 20 tabletter Citodon av min tandläkare då jag har lagat hål
    har tagit 2 Citodon 3 gånger om dagen i 3-4 dagar och sedan bara slutat och då har jag inte haft ont längre och inte känt det minsta av något beroende

dom mesta smärtstillande mediciner går att missbruka tyvärr och det är läkarens alternativt tandläkarens roll att skriva ut och hålla koll på mängd m.m för att man inte ska bli beroende men oxå att ge råd om hur och när man ska ta medicinen
Svar på tråden Tradolan?