• kaka123

Tradolan?

För det första så ska du aldrig dela en depot-tablett eftersom det är höljet runt tabletten som gör att den utsöndras långsamt i kroppen. Delar du tabletten så utsöndras den mycket snabbare i kroppen och hela poängen med depot försvinner.
    Som någon hade skrivit tidigare så är ju effekten olika från individ till individ. Vissa känner en smärtstillande effekt av 100mg men inget mer medans andra kan bli väldigt snurriga när dom tar det första gången. Detta är dock övergående men jag skulle inte råda dig att ta tradolan dagligen en längre tid då det är bra mycket mer beroendeframkallande än vad läkarna säger. Max 3-4 dagar sedan bör du ta några dagars uppehåll.
    Tänk även på att den maximala dygnsdosen ligger på 400mg.

Vad beträffar din migrän så rekommenderar jag varmt Zomig. Det är den absolut bästa migränmedicinen. Den säljs receptfritt på apoteket men då endast i form av nässpray. Personligen föredrar jag tabletterna men dom finns bara på recept.

• kaka123

Anonym (har också ont!) skrev 2009-05-24 20:16:12 följande:

menade givetvis INTE att man ska äta andras mediciner regelbundet, men jag har ätit dexofen innan och vet därför att jag klarar av dem och att dem hjälper, och jag menade att tradolan är rävgift för MÅNGA men fungerar jättebra på andra som det är med alla mediciner! Jag tänkte på att TS hade så sjuukt ont och tänkte att om hon har en kompis som kanske hade någon värktablett att avvara kan det kanske vara värt det om man har sådan tandvärk. Men va fan, alvedon kan ju ha hemska biverkningar på en men fungera jättebra på någon annan! I alla fall så hoppas jag att det löser sig för dig TS!
    Tradolan fungerar för extremt många. Dexofen har i princip exakt samma biverkningar som tradolan så det finns till att börja med ingen anledning att hylla dexofen framför tradolan.
    Vidare kvarstår det VIKTIGA faktum att om personen skulle vara allergisk mot något av de ämnen som finns i dexofen så kan det få allvarliga konsekvenser. En gång kan vara en gång för mycket.

Till TS:

Du kan ta dina tandläkarkostnader på avbetalning så mitt tips är att skippa alla smärtstillande och istället boka en tid hos din tandläkare omgående.
Svar på tråden Tradolan?