Inlägg från: Nafrung |Visa alla inlägg
  • Nafrung

Minnas XII

Då var man gift då!! Vi hade en jättefin dag i lördags, med lagom mycket stress. Regnade på förmiddagen, men sprack upp lagom till bröllopet. God mat och fantastisk tårta hemmas hos oss med närmaste familjen. Sen barnfri natt på hotell med urgod frukostbuffé!!! Lycklig!

Sen kom bakslaget - igår fick jag världens ryggskott.... (men det var det värt! )

Grattis till tvååringarna! Herregud vilka stora barn vi har!

• Nafrung

Flikar in en liten fråga... Ni som har Bugaboo, har ni köpt ståbräda till dem och vilken då i så fall? Tänkte inte köpa syskonvagn när bebisen kommer, eftersom T väldigt sällan vill åka vagn, utan ha en ståbräda i reserv när han inte orkar gå.

(Alternativet är ståbräda till teutonia fun, eftersom vi har en sån också...som vi inte kommit oss för att sälja... )

Eller har alla köpt syskonvagnar?

• Nafrung

Tack för grattiset! Tänk att man har en tvååring!!! Han fick sin första radiostyrda bil i dag - Vilken SUCCÉ!! Han älskade den och visste på en gång hur den skulle köras framoch tillbaka, svänga var lite svårare.

Imponerad över resa med tvååring Minna och Pess. Vi följde inte med på resa med mannens bror med familj pga av orken... ja, brist på ork alltså...

• Nafrung

Jaaaaa, jag håller med om att man är helt svängig i humöret denna grav. Jag vill bara att sommaren ska gå snabbt, så bebben kommer...

• Nafrung

Känns som så länge sedan jag var inne här...
    Mycket att göra är det. Jag har just börjat jobba igen efter en mammaledig vår. Konstigt känns det ju, men det blir nog bara en och en halv månad eller så, för sen tänker jag ta ledigt igen. Chefen förstående som tur är, man tittar liksom bara in en stund för att sen gå hem igen...

Annars har vi haft två-årskalas för T. Bara familjen, men massor av jobb ändå. T har börjat prata massor nu, även om han mestadels bara säger första stavelsen i orden. Lite sen är han väl, men nu går det undan.

Magen växer också enormt, verkar bli mycket större denna gång. Kan ju också bero på den mängd sötsaker jag häver i mig varje dag. Inte nyttigt, jag vet, men jag MÅSTE bara ha bullar och glass varje dag. Hade inte de här cravingsen förra gången. bebisen i magen är också vild, sparkar och voltar och så mest hela tiden, blir nästan lite obevämt ibland... Blir nog en vilding till, liksom T.

Sorry för egoinlägg...

Surt med mobilen förväntan, men nu har du ju goda skäl för att köpa en ny snofsig en...

• Nafrung
    Lägger också fram nya BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm

FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.

Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm

Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm

Essi: Luna 27/3 BF 2/4 vikt 3395 g, längd 49 cm

Öz kille 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm

Kun: 12/6

Förväntan:2/7

Rossy: 14/7 kille

Serendipity: 17/7 tjej

Meleah: 25/7 kille

Nafrung: 20/9

Maja under eken: 25/9

Strax läge för Kun ju! hur känns det?
  • Nafrung

Sitter och jobbar..... känns sååå motigt, även om det är väldigt lugnt just nu.

En liten fråga till er som vet... Hur stor kan man bli?

Jag är ju bara i v 26 och jag är fasiken ENORM! Jaja, jag har inte vågat väga mig (och tänker vägra om min bm får nån sån idé), men jag känner mig som en ballong/val/elefant you name it. Hur stor blir man inte då på slutet?

Okej, jag vet, detta låter som en enda lång klagovisa. Sorry!

Men det värsta är - jag har bara mig själv att skylla - igår blev det både en bulle och Ben och Jerrys-glass...

Fick förresten reda på att det förmodligen blir BB Sthlm för oss i september - ja,  om det inte händer nåt oförutsett då... Känns bra faktiskt, bara förlossningen inte blir som sist... Ångest för det också... Hmmmff...

Essi. En barnflicka låter som en strålande idé. Hoppas hon pratar liiiiiite mindre än den förra bara... Nej, skämt åsido, klart hon inte bryr sig om Lunas skrik, hon får ju betalt för att inte bry sig. Hoppas du hittar nån bra tjej!

Joffe - fiiin kille i badbalja!

• Nafrung

Meleah, tjusig vagn ni får.... Känner mig också sugen, men jag har fått vagnförbud av mannen. han tycker tre vagnar i garaget liksom är nog. Jag vet inte om jag håller med, men jag tror vi ska ha en ståbräda till buggan istället.

• Nafrung

Essi. Okej, du har rätt. Jag minns bilden när du väntade Bollen, och dina anklar var inte att leka med.... Så är det ju inte än här - men på god väg kan man säga... Jag gick inte upp mer än sammanlagt 12-13 kilo med T, och där är jag nästan REDAN i v 26!!! Så man jobbar på det så att säga...

Vad härligt förresten med en så fantastisk svärmor, och att hon verkligen ställer upp när det behövs! Hon förtjänar en kram! Sen hoppas jag på en bra barnflicka.

förväntan, jag har också en hel del förvärkar (eller kanske kallas det sammandragningar) redan. Ska man bry sig om det? Hade inget sånt med T alls (inte ens när han skulle ut ), så jag känner mig lite vilsen. Än så länge gör det inte så fasligt ont eller så, bara obehagligt...

Svar på tråden Minnas XII