• FVA

    Vi med BF augusti 09!! tråd 3!

    Här kommer man tillbaka från semester och tänker, det verkar vara stiltje i augustitråden. Tills man hittar den nya, oj vad ni har snackat. Hinner inte läsa ikapp nu, får ta det i etapper tror jag

  • FVA
    Nufsan skrev 2009-05-26 13:47:49 följande:
    Någon som har en idé om vad min värk i svanskotan kommer av??Det känns som att någon har slagit en slägga upp i baken på mig, kan knappt gå?!?!?! Inte kan väl foglossning te sig så??
    Jag har också ont vid svanskotan. Jag tror att det har med foglossningarna att göra. När jag var hos sjukgymnasten sa hon att jag hade ont ute i höften för att en muskel som fäster där får kämpa för att kompensera för att fogen inte håller ihop som den ska. Min hemmasnickrade förklaring när jag nu fick ont i svanskotan är att den muskeln fäster där på andra sidan, men det är bara en gissning.
  • FVA

    Jag var hos BM igår. Allt såg bra ut.

    HB 124 (var 113, niferex hjälper)
    Blodtryck 100/60
    SF 28 (i vecka 29+1, mitt på mittkurvan)
    Vikt +8.5 från inskrivning
    Hjärtljud 140

    Bebisen har en favvoställning där den bullar upp lite till höger om naveln. Jag och maken har debatterat om det är rumpan eller huvudet. Det visade sig vara ryggen

    Annars har jag haft jättefoglossningar den här veckan. Jag har fått använda kryckorna hela tiden. Annars har jag bara haft dom för att avlasta om jag ska gå "långt" (mer än 2-300 meter). Det kom plötsligt i söndags, efter att det hade blivit bättre och bättre. Jag försöker tänka "bara 9-13 veckor kvar", men jag kännde att de blev bättre och bättre så det är jobbigt med bakslag.

  • FVA
    Bondfia skrev 2009-05-28 09:02:27 följande:
    Vår "vänsterbaby" knölar sig upp med ryggen vid naveln också, J lade örat emot och hörde bebishjärta! Det kanske ni kan också, testa!Ang foglossning, tänk på att det hjälper om tårna pekar framåt när du går, absolut inte utåt, och ta korta steg, men det vet du väl...Jag var HELT handikappad då jag väntade ettan, det kom efter 4 mån, men jag visste inte så mycket om det då, och jag har aldrig varit så stillsam...men det passar inte att klättra stege & måla hus då... Nu tar jag det LUGNT...
    Tack för tipsen. Jo, små steg och långsamt har det gått sen vecka 12.
    Mannen har försökt lyssna några gånger, men han kanske får göra ett nytt försök när vi ser att bebisen har intagit sin favvo-position
  • FVA
    Nufsan skrev 2009-05-29 06:35:03 följande:
    bara lilla jag, jag hade nog ringt och rådfrågat. Om man har feber när man får den där sprutan så finns risk att den inte tar lika bra som om man varit frisk. Det är det enda jag har hört om den. Min lilla i magen är så busig på kvällarna så hela familjen satt och skrattade åt magen som guppade. Man är ju så nyfiken på vilken kropsdel det är som far över hela magen, men jag antar att det var knäna eller fötterna, inte hinner man känna heller för det går i 700:a. Hoppas ni alla har vackert väder! Solen skiner här och det ser ut att bli en kanondag!
    Vi satt och studerade min mage igårkväll också. Jag tror att det var kullerbytta på gång, för det såg ut att vara stora kroppsdelar som rörde sig
  • FVA

    Jag har fått en läkartid för att prata sjukskrivning på torsdag. Fick gå via förlossningen, för MVCs läkare hade fullt i 5 veckor(!!!). Jag hoppas att någon magi ska göra att jag inte behöver tiden. Anledningen att jag "vill" bli sjukskriven är foglossningar. Jag klarar inte det statiska sittandet, eller att köra bil till och från jobbet just nu verkar det som. Men jag har slutat hoppas på magi, så nu är jag hemma tills dess iallafall.

  • FVA

    MadDelicious - Välkommen!

    Själv har jag trååååkigt. Ligger i soffan och har ont av foglossningar så jag inte kan sitta särskilt långa stunder längre. Har tid hos läkare i morgon, får se hur det blir med sjukskrivning. Tills dess har jag sjukskrivit mig själv. (1 vecka).

    10 veckor kvar nu. Jag som inte ville ta för tidig semester, för att jag skulle bli tokig av att gå hemma och vänta. Hur tokig blir man inte om man ska SITTA hemma och vänta?

  • FVA
    Toke skrev 2009-06-03 15:46:46 följande:
    Hej tjejer! Nu behöver jag skriva av mig lite...sitter nu och väntar på maken som skall lämna sonen hos morbror med familj innan vi skall åka ner till förlossningen...Har precis kommit hem från Bm, där det konstaterades att mitt blodtryck var för högt, äggvita +1 i urinen samt en uvi som skall skickas på odling och dessutom lite för många sammandragningar... Bm ringde då till förlossningen som tyckte att jag skulle komma ner på en kik.... Är det någon här som haft liknande? känns inte som en bra dag idag...jag som den senaste tiden varit positivismen själv, känns det som. Ville bara skriva av mig lite...en blä dag som den här..kramar
    Jag har inte varit med om något liknande. Vill bara skriva att hoppas att allt går bra! Skickar några kramar!
  • FVA

    Jag ser att ni pratar om hotell. Det bästa med hotell (i sverige) är absolut frukosten! Bara det där med att gå till en stor buffe... Hmm... Man kanske skulle åka till något mysigt hotell i sommar. Jag har sådana foglossningar att jag inte kan göra något, mer än gå till bilen eller ligga i soffan så jag hade lite ställt in semestern. Men ett mysigt hotell kanske skulle vara något...

    Annars brukar jag vara snål när det gäller semester. Förra semestern spenderades i tält (fast tältet sattes upp i Alaska, så resan var desto dyrare). Det är helt otänkbart denna semestern om man säger så

    Vi köpte vagn i söndags. En begagnad emmaljunga city cross. Det känns riktigt mysigt att ha den stående i vardagsrummet. Som en påminnelse om att det är en bebis som ska komma snart

  • FVA

    Bondfia - Haha. Jag har också lite svårt för mjukliftar, men jag tror att det bara är en "fånig" kännslomässig grej, och att bebisarna egentligten trivs utmärkt . Vi har köpt en emmaljunga city cross med city korg till. Köpte den begagnad i söndags. Sååå skönt att ha en vagn hemma att titta på när fogarna värker om man inte ser något slut på det hela.

    I dag var vi på sjukhuset för att delta i en forskningsstudie om barnfettma. De vill kolla hur mammans värden under graviditeten påverkar barnfettma, så vi mätte min och mannens kroppsfetthalt och så tog de massa blodprov på mig, bla insulin och glykos. Dessutom skulle de kolla om vi har den sk "fettmagenen". Ska bli intressant att se resultaten.
    Jag fick åka rullstol. Så härligt att inte behöva kämpa med kryckor

Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!