Vill ha bebbe skrev 2009-05-24 13:35:00 följande:
Vi har ingen direkt "plan" på hur vi gör när förlossningen startar. Tanken vi har är ju att få upp några av våra föräldrar från Skåne när det drar igång. Men det är ju semestertider och inte säket att de är hemma precis när vi behöver dem... Här i Göteborg har vi några vänner som har erbjudit sig att ta Max en stund ifall föräldrarna inte hinner upp. Jag är inställd på att jag får föda själv och det känns ok för mig, men trist för min man om han inte kan vara med. Vi kör helt enkelt på "det löser sig nog" metoden när vi väl är där
Vi kör på samma metod, bor också i Göteborg men med föräldrarna i Småland/på Öland. Min mans bror bor i Alingsås, plus att vi har en del kompisar/grannar som har sagt att de gärna hjälper till. Jag tror att det löser sig när det är dags, men kan ändå bli nojig när jag tänker på att jag inte har full koll...
Vi är hemma från bröllopet, det var i Nybro, och det blev sent. Jag tror att vi kom hem vid tvåtiden, och jag var helt slut hela söndagen. Tänk att det sliter så på kroppen att vara uppe sent numera. Men kul var det!