• Kloker

Vi med BF augusti 09!! tråd 3!

Bra med ny tråd! Tack, Bara lilla jag.

Det där med medicin till ovilligt barn är svårt. Vår son är tacksam att tävla med, då tar han snudd på vad som helst. "Men vet du vad, då tar jag det istället." Jag vet att det är ett billigt knep, men det funkar på honom. Han har för övrigt fått vattkoppor, och vi är bjudna på bröllop på lördag. Mormor får ställa upp.

Magizmaka: Retfullt med olyckan, tur att du inte blev skadad!

• Kloker

Gott att det funkade till slut, bara lilla jag.

• Kloker

Jezz: Sådana svackor får jag också med jämna mellanrum. Oftare nu än annars, och det beror kanske på att humöret/hormonerna inte alltid är på topp.

Sen kan jag bara hålla med: Den som röstade på alliansen och sedan klagar på fk (eller af för den delen) borde tänka en gång till.

• Kloker

Ja, här i Göteborg är det inte sol i alla fall. Snarare hällregn och gråtrist. Men det är okej, vi ska köra bil till Småland idag, det blir bröllop i morgon. Hoppas att ni får en härlig helg allihopa!

• Kloker
    Bondfia skrev 2009-05-22 14:47:30 följande:
    Men jag måste bara säga det att det blir så SYND om dessa stackars ofostrade ungar - INGEN mer än deras föräldrar tycker ju om dem, och VAD har barnen för glädje av det i framtiden?
    Så tänker jag också, det är ju för barnens skull som man ska ge dem en bra uppfostran. Jag vill inte att andra ska tänka att min son är en odåda och någon som de inte vill bjuda hem.
  • Kloker

Vill ha bebbe skrev 2009-05-24 13:35:00 följande:

Vi har ingen direkt "plan" på hur vi gör när förlossningen startar. Tanken vi har är ju att få upp några av våra föräldrar från Skåne när det drar igång. Men det är ju semestertider och inte säket att de är hemma precis när vi behöver dem... Här i Göteborg har vi några vänner som har erbjudit sig att ta Max en stund ifall föräldrarna inte hinner upp. Jag är inställd på att jag får föda själv och det känns ok för mig, men trist för min man om han inte kan vara med. Vi kör helt enkelt på "det löser sig nog" metoden när vi väl är där
    Vi kör på samma metod, bor också i Göteborg men med föräldrarna i Småland/på Öland. Min mans bror bor i Alingsås, plus att vi har en del kompisar/grannar som har sagt att de gärna hjälper till. Jag tror att det löser sig när det är dags, men kan ändå bli nojig när jag tänker på att jag inte har full koll...

Vi är hemma från bröllopet, det var i Nybro, och det blev sent. Jag tror att vi kom hem vid tvåtiden, och jag var helt slut hela söndagen. Tänk att det sliter så på kroppen att vara uppe sent numera. Men kul var det!
  • Kloker

God morgon!

Jag vabbar vidare, sonen har fortfarande vattkoppor men det börjar bli bättre. I morgon blir det jobb igen för min del. Och på torsdag är det glukosbelastning...

Värst vad snabbt ni föder, jag förstår att ni är oroliga att inte hinna in i tid. Min första förlossning tog 17h så även om det går snabbare denna gång så ser jag ingen risk att inte hinna in.

• Kloker

Litheo: Jag hade 8,4, det var på kvällen (18:30) direkt efter middagen. Min bm sa att de gör glukosbelastning på alla som har resultat över 7,0.

• Kloker

Bondfia: Shit, det är panik. Tur att han var på en trygg plats.

• Kloker

Det är lyxigt!

Mother of 5 skrev 2009-05-27 22:14:35 följande:
    Vet ni vad? På fredag är jag och min man barnfria på kvällen... Det är vår 5:e brölloppsdag, så vi ska vara bara vi 2 några timmar och gå ut och äta gott. El ja...3 är vi ju m liten i magen
Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!