• bara lilla jag

Vi med BF augusti 09!! tråd 3!

här är nya snackisen..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:09
    Lite gamla länkar:

Gamla snacktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m38771433.html

Första BF- listan!
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m39008751.html

Magbildtråden!
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m40894535.html

Nya BF listan med nya datum(?) efter RUL
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m41578204.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:11
    Nu har vi en ny magbildstråd med!!

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m44123063.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:19
    och en bf lista som vi kan fortsätta på!

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m44123197.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 15:19
    gamla snacktråden nr 2!

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m41701472.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 17:06
    Det är den här magbildstråden som gäller!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m43706176.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 14:48
    29/7 Nufsan
    29/7 Tildamamma (Antagligen igångsättning 24/7)
    30/7 TheStar
    31/7 Shannara
    1/8 Smultronet 2009
    3/8 Jezz (planerat snitt)
    3/8 Monica H (Planerat snitt)
    4/8 Majalaja
    8/8 Vill ha bebbe
    8/8 Martina 76
    8/8 Emma3
    9/8 bara lilla jag
    9/8 BeLU
    10/8 någongång
    11/8 Matilda86
    12/8 gothic_eve
    13/8 Litheo,
    13/8 Eddiebella
    13/8 Magizmaka
    14/8 Lyxhustru (har tid 10/4 kl. 8,30 för igångsättning)
    14/8 Kimmy
    14/8 Jelli
    16/8 AnnicaAstner (troligen igångsatt i månadsskiftet juli/augusti, inte fått bestämt datum än)
    19/majsan801
    20/8 mamita
    20/8 AnnaRezia
    21/8 Bondfia
    23/8 Maddelonken
    24/8 Toke
    29/8 Kloker
    30/8 MaDDelicious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 09:29
    lägger till:

29/7 Leonlatva

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-10 18:37
    29/7 mikkis25

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 16:50
    Nu när bebisarna börjar titta ut så tänkte jag att vi kunde fortsätta vårat prat i en ny tråd, vi skulle kunna hoppa över dit när denna tråd stängs och fram tills dess har vi en liten bf lista på när våra bebisar kom!

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m45723135.html

• Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!
  • Bondfia

Emma3: Skulle citerat dig, men sbs-fel uppstod... (skit bakom spakarna)
    Jag har anmält att Carl som är 3 år ska gå 3 dagar/veckan á 5 timmar. Sen kan man ju dra ner på det om det funkar. Nils börjar förskoleklass i höst och Anton i 3an.

Vet inte hur ni kommer att ha det, men eftersom jag troligen är inne själv större delen av dagen, med tvillingar, räknar jag med att behöva avlastning från förskolan. Svininfluensan drabbar väl hårdast på folk mellan 20-40? Då borde det ju räcka att vaccinera mamma & pappa...

Annica: Hoppas bebben väntar lite då...

• Tildamamman

Emma3 - Storasyster kommer att gå 15h (hon är 5år), Elis som är 2 år kommer att vara hemma med mig. Han har gått 4 månader nu i vår, men vi sade upp hans plats. Anledningen; jag kan ge honom MINST lika bra pedagogisk verksamhet som förskolan gör + att jag vill umgås den här lilla tid vi är hemma och fl. Dessutom är jag faktiskt för snål för att betala 1200:- för 15h som är förlagda mellan 8.15-11.15 varje dag. Dottern som nyss fyllt 3år när Elis kom var hemma med oss i 1½år medan vi var fl och det ångrar jag inte en sekund. Om det blir hårda bud vg svininfluensan kommer även dottern att plockas hem under en period.

Bondfia - Nää, inte med en gång ! däremot hade jag gärna sett att slemploppen släppt så att de verkligen sätter igång mig när jag ska in på fredag...

• Bondfia
    Tildamamman skrev 2009-07-18 19:29:18 följande:
    Bondfia - Nää, inte med en gång ! däremot hade jag gärna sett att slemploppen släppt så att de verkligen sätter igång mig när jag ska in på fredag...
    Mmm...det är bara att sätta igång att roa er i sänghalmen! Mycket, ofta och länge!
  • Jezz

Toke, grattis på födelsedagen!!!

Emma3, vi kommer ha Wilma på dagis från 9 september 9-15 4 dagar i veckan, har inte funderat alls på det där med svininfluensan faktiskt

Här hemma är Wilma nu utskriven från Astrid Lindgrens och vi är hemma, renasde kylskåpet nyss å gissa om jag hittade mystiska saker där inne... Märks att vi haft annat att fokusera på senaste veckan. Nu packar vi iallafall kartonger för fullt och hoppas på att slutbesiktningen på tisdag går som den ska. I morron ska vi ut och städa huset och tomten och göra en lista på alla eventuella skavanker...
    Ska bli så skönt när lasset går på torsdag, riktigt längtar efter att få bädda spläjsängen och tvätta alla lillebrors kläder

Wilma - min ögonsten. Blogg: skrotochkorn.blogspot.com
  • Vill ha bebbe
    Emma3: vi kommer ha Max (2 år) på dagis 15h/v förlagda tis-tors 9-14.
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Martina 76
    Emma3 skrev 2009-07-18 15:45:19 följande:
    Tänkte höra lite med er som har barn sedan tidigare, skall de vara hemma med er elr ska det gå på dagis om det gick på dagis innan?Sonen gick ju på dagis innan och jag har tänkt ha honom där, här får man ha syskon 15 timmar i veckan så blir ändå inte så mycket tis-tor 9-14.Men så har jag en väninna som är jätteorolig över detta med svininfluensan och tyckte inte jag skulle ha honom på dagis alls under hösten. Jag har inte ens tänkt i de banorna. Har faktiskt inte känt mig så orolig över svininfluensan men de kanske man borde? Hur tänker ni?
    Jag kommer att ha sonen på förskolan 20 timmar i veckan, 5 timmar om dagen måndag till torsdag. Han är tre år gammal och jag känner att han behöver mer stimulans än jag kan ge honom hemma med en nyfödd. Han saknar också dagis och sina kompisar. Han pratar mycket om dem hemma och frågar när han ska få gå till dagis. Sötnosen!

Barn är väl inte de som är mest utsatta vad gäller svininfluensan? Det är väl vi i åldern 20-40 som ligger risigast till vad jag har förstått.
  • Emma3

Tack för era svar då är det många som tänkt ha sina barn på dagis i höst som vi.
    Leo kommer som sagt gå 9-14 tis-tor från 1 sep.
    Känner oxå att han behöver mer stimulans och han älskar verkligen dagis så det vill jag inte ta ifrån honom.

Började bara tänka på det då min kompis verkade så orolig och frågade om vi verkligen skulle ha honom på dagis pga detta med svininfluensa och att det brukar ju vara en hel del sjukt när man går på dagis.
    Men tänker inte oroa mig förrän det kommer och då får man väl ta hem honom ett tag tills det lugnar ner sig.

Jezz: Skönt att Wilma fått komma hem nu.

Underbara Leo 070320 & Pyret BF 090808
  • AnnaRezia
    Bondfia skrev 2009-07-17 09:07:22 följande:
    Var bor ni annars då, är du från V götland?
    Jag bor i Stockholm nu, eftersom att min man kommer där i från, vi träffades när jag gick på ett gymnasium utanför Södertälje. Vi var inte så sugna på att flytta till mina hemtrackter då. Men jag är uppvuxen på en bondgård utanför Tidaholm  Och där är vi nu.
  • Nufsan

Du har jag klockat värkar i dryga timmen nu och dom kommer med 7 min mellanrum ca och sitter i från 50 till 70 sekunder och strålar nå hemskt i ryggen och moler. Antar att det är ännu ett skrämselskott, men jag har iaf fått maken att packa lite saker till sig Själv har jag iaf packat det mesta..... resten får vi packa om vi åker in

♥ღ♥ Snart 4-barns mamma, bf 29/7 2009♥ღ♥
  • Litheo
    Emma3 skrev 2009-07-18 15:45:19 följande:
    Tänkte höra lite med er som har barn sedan tidigare, skall de vara hemma med er elr ska det gå på dagis om det gick på dagis innan? Sonen gick ju på dagis innan och jag har tänkt ha honom där, här får man ha syskon 15 timmar i veckan så blir ändå inte så mycket tis-tor 9-14. Men så har jag en väninna som är jätteorolig över detta med svininfluensan och tyckte inte jag skulle ha honom på dagis alls under hösten. Jag har inte ens tänkt i de banorna. Har faktiskt inte känt mig så orolig över svininfluensan men de kanske man borde? Hur tänker ni?
    Vår 3,5 åring ska gå 9-14 tis-tors på dagis me ska å vara hemma så länge han själv vill när bebben kommer. Jag har tänkt mycket på det här med svininfluensan Jag hoppas vi (mamma, pappa och sonen) får vaccinera oss och kommer undvika folksamlingar med bebben eftersom det inte verkar som barn under 2 år får vaccineras.

Läste igår på Aftonbladet att England förbereder för 350 dödsfall per dag, kan det verkligen vara så hemskt? Uscha, man blir ju livrädd
    Kommer den till dagis får sonen vara hemma hela tiden och i värsta fall åker i ut till stugan i bushen och isolerar oss där tills nästa sommar
    ♥ღ♥ Stolt mamma till Theo 3,5 år & Iza som är beräknad komma i aug! ♥ღ♥
Svar på tråden Vi med BF augusti 09!! tråd 3!