• Bellan85

Raggare del 10

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin
    Alexxia - Impala hgv -73
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html

• Svar på tråden Raggare del 10
  • yossis

Nu får vi hålla tummarna att regnet håller sig borta till helgen så vi får njuta av lite sol, fina bilar & trevligt folk. Själva ser vi fram emot Nostaligi dagarna i Säter till helgen & sen laddar vi om för CCW, dessutom måste vi hinna åka & kolla in Ullis69 nya bil som inhandlades i helgen.

• MsRahkonen

Hur många var i Norrtälje ihelgen??

När åker ni som ska till Rättvik dit??
    Jag och barnen kommer åka upp eventuellt på måndag redan, brukar alltid ta en extra vecka där för d e så härligt å kunna koppla av

• yossis
    MsRahkonen skrev 2009-07-13 13:31:45 följande:
    När åker ni som ska till Rättvik dit?? Jag och barnen kommer åka upp eventuellt på måndag redan, brukar alltid ta en extra vecka där för d e så härligt å kunna koppla av
    Vi har inte bestämt när vi rullar upp över men det blir nog 24 alt. 25 skulle jag tro, beror lit på vädret & hur sambon jobbar.
  • Circus Larsson

Ni som går i byta bil tankar och ska till rättvik på ccw.
    Kan varmt rekommendera ett besök på HB Trading, där finns mycket smått och gott, finns även på nätet.
    HBtrading.se

• Heliodora
    Hur många var i Norrtälje ihelgen??När åker ni som ska till Rättvik dit??Jag och barnen kommer åka upp eventuellt på måndag redan, brukar alltid ta en extra vecka där för d e så härligt å kunna koppla av
    Jag va i norrtälje, tror vi va bil nr 3 in i parken på morgonen :P Våran bil är även med på första sidan i Norrtälje tidning, paret som är på bilden är min svägerska och hennes man och vår bil syns till vänster om deras, dock ser man bara bakändan på bilen... men ändå! :P

Dock syns bilen inte på Norrtälje tidnings hemsida:
    www.norrteljetidning.se//nyheter/artiklar/id/9570
  • RåsaPrinSessa

Circus Larsson skrev 2009-07-13 13:51:02 följande:

Ni som går i byta bil tankar och ska till rättvik på ccw. Kan varmt rekommendera ett besök på HB Trading, där finns mycket smått och gott, finns även på nätet. HBtrading.se
    oh vad sugen man blir!!! Ge mig en trissvinst så jag kan köpa en!!:P
  • MsRahkonen
    Heliodora skrev 2009-07-13 17:19:59 följande:
    Jag va i norrtälje, tror vi va bil nr 3 in i parken på morgonen :P Våran bil är även med på första sidan i Norrtälje tidning, paret som är på bilden är min svägerska och hennes man och vår bil syns till vänster om deras, dock ser man bara bakändan på bilen... men ändå! :PDock syns bilen inte på Norrtälje tidnings hemsida:www.norrteljetidning.se//nyheter/artiklar/id/...
    Vad kul.. Vi åkte senare, så vi kom inte ens in. Men vi har 11 mil dit så d hade blivit tidigt isf, ibland måste man få sovmorgon
  • Heliodora
    MsRahkonen skrev 2009-07-13 17:24:19 följande:
    Vad kul.. Vi åkte senare, så vi kom inte ens in. Men vi har 11 mil dit så d hade blivit tidigt isf, ibland måste man få sovmorgon
    Kom ni inte ens in på hamnplanen??
  • bravo82
    Hur många var i Norrtälje ihelgen??När åker ni som ska till Rättvik dit??Jag och barnen kommer åka upp eventuellt på måndag redan, brukar alltid ta en extra vecka där för d e så härligt å kunna koppla av
    Vi åker till Rättvik på lördagen den 25e och stannar till Lördagen veckan efter! *semester*

Vart bor ni alla som ska dit??
  • Ullis69

Hämtat nya bilen idag, känns bra å inte vara billös Har inte hunnit köra än dock men det ska vi nog råda bot på snart hoppas jag

Vi var inte till Norrtälje i år heller... Får se när vi lyckas med det, har ju en bit dit men vill verkligen. Bara en massa måsten som kommer emellan helatiden + att det ligger helgen emellan 2 andra viktiga bilhelger (Power o Säter mm)..

Till Rättvik åker vi nog nån gång under nästa helg, 24-25 nånting o blir kvar så länge det känns bra. Men vi har inte spikat nått, har ju boende fixat men borde ha kommit längre med utbyggandet (j****a regnande) så sambon är inte lite stressad o vill gärna hem/vara hemma o snickra tror han... Men några dar blir det iaf!

Bravo82: Bor i Skäve (Stora Skedvi, Säters kommun). 

Svar på tråden Raggare del 10