• Bellbox

Åh jag är så rädd...

Väl sagt!

J1983 skrev 2009-05-20 20:02:31 följande:
    Jag tror det är ganska vanligt att känna som du känner såhär på slutet, nu börjar det ju verkligen närma sig och du vet att det inte finns någon återvändo. Men du ska se att det kommer att gå jättebra. Mina sista veckor av förlossningen ägnade jag åt att fundera på alla kvinnor som jag visste var mammor och kvinnor jag såg på stan och sådär som hade barn. Tänkte att de såg ju ut att ha överlevt och då borde ju jag också göra det. Och det gjorde jag också. Som hon ovan skriver så blir du omhändertagen på förlossningen och det finns smärtlindring. Det kommer att ordna sig.
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Bellbox

Ett litet tips är ju att nu hyra en TENS-apparat som du kan bekanta dig med lite innan förvärkarna... (skulle rekomendera Cefar Femina som man kan hyra via sjukgymnast eller privat; hör med din BM hon vet garanterat!!)
    Tyckte det var fantastiskt att ha så jag kunnde kontrollera själv min smärtlindring under tiden innan jag åkte in; när jag väl åkte in var jag öppen 5,5cm & 5 timmar senare var hon född
    Det blir ett stort hormonpåslag också i.o.m förlossningen så jag tror inte alls att du kommer vara så rädd när du väl är i det!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
Svar på tråden Åh jag är så rädd...