• Anonym

Festade när jag var gravid i vecka 8+?...Vad händer nu:-(

Festade i 2 dagar när jag var gravid i vecka 8+1 ca. Kan detta ha tagit skada? Vad kan hända nu

• Svar på tråden Festade när jag var gravid i vecka 8+?...Vad händer nu:-(
  • Anonym (Inte)

Jag festade rätt rejält när jag väntade min första.....fick inte reda på att jag var gravid förren v 12 (hade mens typ 2 ggr per år och inga symtom)
    Han är 14 år idag och helt frisk...

• Anonym

Anonym (Inte) skrev 2009-05-20 16:36:39 följande:

Jag festade rätt rejält när jag väntade min första.....fick inte reda på att jag var gravid förren v 12 (hade mens typ 2 ggr per år och inga symtom)Han är 14 år idag och helt frisk...
    när börjar de ta av mammans näring? har ju inte druckit något efter det och tänker inte göra heller
  • Anonym (Inte)

Jag vet faktiskt inte.....men jag känner igen din oro.....jag var helt nykterist oxå efter att jag fått reda på att jag var gravid...men barnmorskan var lugn och sa till mig att det var ingen fara. Då fetsade jag ine 2 ggr under de 12 veckorna, utan nästan varje helg. (var bara 17 år då).
    Men jag tor inte du behöver oroa dig....

• sweetgirl89
    Anonym skrev 2009-05-20 16:39:46 följande:
    Anonym (Inte) skrev 2009-05-20 16:36:39 följande:
    när börjar de ta av mammans näring? har ju inte druckit något efter det och tänker inte göra heller
    frågade samma fråga BM igår för jag drack dagen innan jag plussade och hon sa att det börjar blir farligt efter bäbisen är 3 veckor, dvs ÄL+3 veckor. Hoppas det går bra för dig! och grattis!!
  • Anonym
    sweetgirl89 skrev 2009-05-20 19:29:06 följande:
    frågade samma fråga BM igår för jag drack dagen innan jag plussade och hon sa att det börjar blir farligt efter bäbisen är 3 veckor, dvs ÄL+3 veckor. Hoppas det går bra för dig! och grattis!!
    då bör det ju varit farligt för fostret då i min mage?
    men bebisen börjar ju inte ta av min näring förrän i v 10 om jag fattat rätt?

• Netha85

Vad jag vet får inte bebis näring från dig förrän moderkakan tagit över och detta sker tidigast i v10.

Så innan dess gör det inte speciellt mycket om man dricker, men sen är det ju givetvis inte bra att dricka när man försöker få barn, men innan man fått +et räknar man ju inte med att man är gravid.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-20 20:05:47 följande:
    då bör det ju varit farligt för fostret då i min mage? men bebisen börjar ju inte ta av min näring förrän i v 10 om jag fattat rätt?
    Moderkakan börjar utvecklas kring vecka 7 och då kan ämnen passera över till fostret.
  • Anonym
    Netha85 skrev 2009-05-20 20:08:41 följande:
    Vad jag vet får inte bebis näring från dig förrän moderkakan tagit över och detta sker tidigast i v10.
    Så innan dess gör det inte speciellt mycket om man dricker, men sen är det ju givetvis inte bra att dricka när man försöker få barn, men innan man fått +et räknar man ju inte med att man är gravid.
    usch känns så jobbigt när det är så många olika svar, man läser på nätet att det inte är farligt innan vecka 10 ca men sen läser man någon som skriver något annat blir så ledsen och framför allt rädd

Det var vid ett tillfälle, eller vid 2 tillfällen 2 dagar, Fest i 2 dagar alltså
  • Anonym
    Netha85 skrev 2009-05-20 20:08:41 följande:
    Vad jag vet får inte bebis näring från dig förrän moderkakan tagit över och detta sker tidigast i v10. Så innan dess gör det inte speciellt mycket om man dricker, men sen är det ju givetvis inte bra att dricka när man försöker få barn, men innan man fått +et räknar man ju inte med att man är gravid.
    Det är fel! Moderkakan utvecklas runt vecka 7 och tar gradvis över näringstillförseln, så det gör visst något om man dricker innan vecka 10!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-20 20:09:20 följande:
    Moderkakan börjar utvecklas kring vecka 7 och då kan ämnen passera över till fostret.
    vad kan ha hänt...?
Svar på tråden Festade när jag var gravid i vecka 8+?...Vad händer nu:-(