• La Lola

Vad ska jag göra med denna kjol?

Denna kjol har jag haft i min ägo i flera år.
    Men den är helt oanvänd!

O för trång i midjan är den oxå.
    Men det skulle funka att sy om den till en kortare kjol. Bred mudd i linningen tex (jag stoppar ändå aldrig ner något innanför eftersom jag är rund).

Eller ska jag helt enkelt göra mig av med den?
    Jag tycker tyget är underbart! Men den är kanske omodern?

Vad tycker du?

Kjol
    (klickbar)

Närbild
    (klickbar)

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Svar på tråden Vad ska jag göra med denna kjol?
  • La Lola
    tredjejuli skrev 2009-05-20 17:14:30 följande:
    Sy om den om du orkar, tyget var ju somrigt och fint.
    Jag får nog ta hjälp av min plast-svärmor iofs men hon hjälper mig så gärna.
  • NåFränt

Sy om den! Blir du inte nöjd så kanske någon annan vill ha den.

• Linda Al

Om du tror att du faktiskt kommer att använda den om du syr om den, tycker jag att du ska göra det.
    Jag har dock en känsla av att du inte kommer att använda den ändå. Det brukar vara så. Jag har också köpt kläder som jag vill använda, men som bara inte är jag, helt enkelt.

Annars tycker jag att du kan stoppa undan kjolen. Testa igen sen om några år om du har ändrat dig.
    Personligen tycker jag att sådant tyg passar bättre som klänning. Det blir svårt att få till rätt tröja annars, som inte gör att kläderna inte känns "mamma" (om du förstår vad jag menar).

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • sär skriven

Putsa fönster med den? :)

• EXPOSED
    Linda Al skrev 2009-05-20 17:45:53 följande:
    Om du tror att du faktiskt kommer att använda den om du syr om den, tycker jag att du ska göra det.Jag har dock en känsla av att du inte kommer att använda den ändå. Det brukar vara så. Jag har också köpt kläder som jag vill använda, men som bara inte är jag, helt enkelt. Annars tycker jag att du kan stoppa undan kjolen. Testa igen sen om några år om du har ändrat dig.Personligen tycker jag att sådant tyg passar bättre som klänning. Det blir svårt att få till rätt tröja annars, som inte gör att kläderna inte känns "mamma" (om du förstår vad jag menar).
    Instämmer .
  • Lavish

Fattar om den är för liten men förstod inte varför den ska vara kortare. Långt är snyggt

• Fridapida

Jag måste säga "släng" alternativ "sälj". Jag tycker att modellen är tråkig och tyget är fint men som kjol - nej. Det tyget passar i en klänning, inte som kjol. Kan du sy om den till en sommarklänning så kör, annars är det nog dags att säga hejdå. Ge plats åt andra nya plagg som du faktiskt använder.

• La Lola
    Lavish skrev 2009-05-20 17:57:37 följande:
    Fattar om den är för liten men förstod inte varför den ska vara kortare. Långt är snyggt
    Om jag gör om den till en kort kjol så passar den ju.
    Då kortar jag av den upptill.
  • La Lola
    Linda Al skrev 2009-05-20 17:45:53 följande:
    Om du tror att du faktiskt kommer att använda den om du syr om den, tycker jag att du ska göra det. Jag har dock en känsla av att du inte kommer att använda den ändå. Det brukar vara så. Jag har också köpt kläder som jag vill använda, men som bara inte är jag, helt enkelt. Annars tycker jag att du kan stoppa undan kjolen. Testa igen sen om några år om du har ändrat dig. Personligen tycker jag att sådant tyg passar bättre som klänning. Det blir svårt att få till rätt tröja annars, som inte gör att kläderna inte känns "mamma" (om du förstår vad jag menar).
    Jag är lite "tant" (eller läs mamma om det passar bättre).
    Syr jag om den så kommer jag ha den på min dotters dop har jag tänkt.
Svar på tråden Vad ska jag göra med denna kjol?