• jenst1

Ngn som köpt kudde på Gekås (Ullared)

Hej!
    Vi köpte kudde på Gekås till spjälsängen. Nu när vi ska bädda och tar ut kudden ur plasten är den mkt större och fluffigare än vad jag hade tänkt mig. Är nu rädd att den är alldeles för mycket "kudde" för en nyfödd.

Nu funderar jag istället på att vika en handduk eller filt att ha i örngottet men tror att kanske kanten blir obehagligt i ryggen eftersom axlarna ska ligga på kudden.

Vad hade ni gjort? ska jag köpa en ny kudde?

Tacksam för era funderingar/tankar kring detta.

• Svar på tråden Ngn som köpt kudde på Gekås (Ullared)
  • syllan

Jag hade kudde från Gekås till min lilla tjej, tyckte den var jättebra fram till ca 5-6 mån. ålder.(tills hon kan vända sig och sover på mage) sedan köpte jag en platt på ikea. Små barn ska ha en mjuk kudde för att de alltid sover på rygg och det minskar risken för platt bakhuvud...

• Kimban

har också köpt den kudden, tyckte med den verkade lite tjock med tanke på axlarna.
    Men man får väl prova när bebben kommit och se hur den ligger på kudden.

• jennyvanessa

De behöver ingen kudde i början. Platt huvud beror ju på hur mycket de ligger ned hela dagarna oxo.

Min tjej hade ingen kudde när hon var bebis och sen så rullade hon bara av den i allafall och sov utan.

Gör det som passar och känns bäst för dig är mitt råd.

Lycka till

• saris2008

Den kudden tycker jag inte var nåt vidare, efter en tvätt blev den hel konstig, vi köpte en sydd kudde från Rätt start istället, i en sydd kudde kan stoppningen inte "åka" omkring och den blir liksom inte platt på det stället huvudet ligger.

• DrömmenSomBlevSann

Kuddens tjocklek spelar numera ingen roll, frågade sist på en babybutik. Förr skulle man ju börja med en jättetunn kudde, o sen byta till tjockare desto äldre barnet blev.

Nu så spelar det som sagt ingen roll, man kan köra med den tjockaste babykudden direkt, bara man lägger upp axlarna också på kudden, inte bara huvudet för då blir det för stor höjdskillnad för nacken.

Köpte själv den kudden för några veckor sen

• lovecats

Vår första dotter sov utan kudde tills hon var runt året istället köpte vi en kil liknande kudde som man lägger under madrassen i sängen så hon kom upp med huvudet. Funkade jätte bra och är även bra att ha om de blir förkylda.

• sophiefia

Hej!

Finns en jättebra kudde på JYSK som är allergivänlig också,dessutom är den sydd i små kanaler så stoppet åker inte omkring..
    //Fia

Svar på tråden Ngn som köpt kudde på Gekås (Ullared)