Inlägg från: livet leker |Visa alla inlägg
  • livet leker

Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...

Tidigare var hon fullt frisk, hon var knappt förkyld. Vid 3 års ålder bestämde vi att hon skulle få sin första vaccination, (rent stelkramp) 10 dagar efter fick hon hög feber, diarre, tarmarna var inflammerade mm mm mm. Under sjukhustiden kliade läkarna sig i huvudet, aldrig nån sett något liknande. Ännu mer förbryllade var dom eftersom hon tidgare var kärnfrisk utan allergier osv.
    Man OP bort blindtarmen, men det va inte det problemet var..

Ingen kan ju såklart utesluta att det va vaccinet som gjorde henne så sjuk, säkert hade hon en obalans i magen innan, men vaccinet (det är en bakterie man sprutar in, tetanus) fick kanske hela systemet i gungning.

Nu är hon mycket bättre, ett år efter...

Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.

Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
    Någon med vaccination blir det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:53
    www.gt.se/nyheter/1.655331

• Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
  • livet leker

Fru waran skrev 2009-05-20 22:48:50 följande:

tråkigt att detta hände er dotter. Men knappast så tror jag att det är farligare att vaccinera än låta bli. Risken att drabbas av nån komplikation av en barnsjukdom är större än risken att bli sjuk av ett vaccin. Vi har det så bra här i Sverige. Vi har glömt hur en polioskadad ser ut. Vi har glömt vad en hjärnhinneinflammation pga mässling kan orsaka. Att en hjärhinneinflammation kan ge utvecklingstörning, det tänker vi inte på. Att en gravid kvinna som får röda hund kan få ett skadat foster, ja det har vi med glömt. Att man kan skada sin hörsel och bli steril av påssjuka bekommer oss heller inte. Beklagar verkligen det som hände ditt barn, det är fruktansvärt och ingen skulle behöva genomlida det. Men det hade knappast vart bättre om vi lät bli vaccinet och fick men av sjukdomarna istället.
    Röda hund kan dom vaccinera sig emot när dom blir tonåringar, hjärnhinneinflammation kan man få av vaccinet oxå.
  • livet leker

Påsjuka o sterilitet Kan drabba killar bara, vi har dötttar..

• livet leker

Fru waran skrev 2009-05-21 09:00:00 följande:

mitt inlägg var inte till de kritiska utan till de som tänker avstå vaccin därför att jag anser att de som avstår är en samhällsfara. Inte om en liten klick avstår för då är ni skyddade av alla oss som faktiskt tar vårt ansvar och vaccinerar. Men om folk skräms upp att inte vaccinerar och fler och fler avstår så är ni snart inte skyddade av oss vaccinerade. Då har vi alla sjukdomarna här igen. Tycker sånna här ts:ar är lite farliga i den bemärkelsen av att det finns många lättskrämda föräldrar som är rädda för vaccin men de tänker inte alls på följdera av att avstå. Nu hade ju din dotter otur att bli sjuk, det är verkligen beklagligt och hemskt. Men vad hade hänt om du inte vaccinerat och hon fått stelkramp istället? Stelkrampsbakterier finns i jord, hos djur och lite överallt och låta bli att vaccinera mot det, då är man inte skyddad av alla oss andra som tar vaccin eftersom den inte fås via smitta.
    Du vet att det ska mycket till för att man ska få stelkramp a? Att man har ett litet sår som INTE blöder mm, att vi ville vaccinera henne beror på att vi har rosenbuskar och att hon ska börja rida.
  • livet leker

Fru waran skrev 2009-05-21 09:01:03 följande:

livet leker skrev 2009-05-21 08:58:38 följande:
    ni har döttrar men var din ts bara till de som har döttrar??
    Nej, men det gäller enbart söner så har du döttrar behhöver du inte vara orolig för sterilitet.
  • livet leker
    Majalena skrev 2009-05-21 09:05:51 följande:
    "livet leker" kan din dotter inte bli sjuk i tonåren om hon väljer att vaccinera sig? Ska hon avstå från alla vaccinationer?
    Ja, hon ska inte få nå mera vaccin med tanke på att hon höll på att dö. Större risk att det händer igen än att hon blir så sjuk OM hon får nått av sjukdomarna.

Om man vaccinerar sig i tonåren är det större chans att ens immunsystem har mognat så pass mycket att man klarar en vaccination.
  • livet leker
    MymlanMy skrev 2009-05-21 09:17:22 följande:
    TS! Mycket tråkigt det som har hänt din dotter. Tack för ditt mod; att du vågar gå ut med denna information. Det finns många fler än din dotter som drabbats. Mörkertalet är stort som du skriver. Det tystas ner för det är kommersiella intressen som styr läkemedelsindustrin. I nuläget är tyvärr är inte allmänheten redo att ta denna diskussion men låt dig inte påverkas av det. Det finns grupperingar av föräldrar, även i Sverige, som tar avstånd från vaccinationer. Du är inte ensam om ditt beslut att inte ta fler vaccinationer. Finn styrka i det!
    Tack för ditt sympatiska inlägg, precis så är det..
  • livet leker
    Tusseluren skrev 2009-05-21 21:30:09 följande:
    Vi har valt att vänta med första vaccinationen till vår son, han har varit snorig och förkyld en tid innan, anledningen till att vi väntar är sambons jobbarkompis son som avled, som en följd av vaccination, han var småförkyld men var pigg när han fick sprutan men efter det så blev han jättesjuk och när han avled så var hans puls uppe i 250, pojken blev 1½år. Men vi ska vaccinera vår son, men han ska vara helt snorfri innan, jag tycker det är viktigt att vaccinera sina barn för som ovan så är oftast komplikationerna kraftigare/större om barnen får sjukdommen än biverkningarna av sprutan..Röda hund är även farligt för flickor, låt säga att de inte vaccinerar sig mot det och blir gravid och får det under graviditeten, då riskerar fostret att bli missbildat, därav rubellaprovet som tas vid graviditetn.Jag har både haft röda hund när jag var liten och blivit vaccinerad mot det, då det inger i en sputa med flera sorter i en.
    Hemskt för familjen som miste sin son. Har dom fastställt att det var vaccinet som
  • livet leker
    Tusseluren skrev 2009-05-21 21:30:09 följande:
    Vi har valt att vänta med första vaccinationen till vår son, han har varit snorig och förkyld en tid innan, anledningen till att vi väntar är sambons jobbarkompis son som avled, som en följd av vaccination, han var småförkyld men var pigg när han fick sprutan men efter det så blev han jättesjuk och när han avled så var hans puls uppe i 250, pojken blev 1½år. Men vi ska vaccinera vår son, men han ska vara helt snorfri innan, jag tycker det är viktigt att vaccinera sina barn för som ovan så är oftast komplikationerna kraftigare/större om barnen får sjukdommen än biverkningarna av sprutan..Röda hund är även farligt för flickor, låt säga att de inte vaccinerar sig mot det och blir gravid och får det under graviditeten, då riskerar fostret att bli missbildat, därav rubellaprovet som tas vid graviditetn.Jag har både haft röda hund när jag var liten och blivit vaccinerad mot det, då det inger i en sputa med flera sorter i en.
    Hemskt för familjen som miste sin son. Har dom fastställt att det var vaccinet som
  • livet leker

oj här kommer fortsättningen.. att de var vaccinet som var orsaken? Jag antar att det stod dödsorsak okänd. Som sagt, mörkertalet är stort!

Angående röda hund, såklart man vaccinerar innan (kanske vid 14-15 års ålder... om man nu vill vaccinera sig, jag skulle inte vara speciellt rädd att få röda hund under min graviditet. Finns 1000 andra saker som skrämmer mig mera.

Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...