• MymlanMy

Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...

TS! Mycket tråkigt det som har hänt din dotter. Tack för ditt mod; att du vågar gå ut med denna information. Det finns många fler än din dotter som drabbats. Mörkertalet är stort som du skriver. Det tystas ner för det är kommersiella intressen som styr läkemedelsindustrin. I nuläget är tyvärr är inte allmänheten redo att ta denna diskussion men låt dig inte påverkas av det. Det finns grupperingar av föräldrar, även i Sverige, som tar avstånd från vaccinationer. Du är inte ensam om ditt beslut att inte ta fler vaccinationer. Finn styrka i det!

• MymlanMy

Cochrane-rapport om influensavaccinering
    www.bmj.com/cgi/content/full/333/7574/912

Public policy worldwide recommends the use of inactivated influenza vaccines to prevent seasonal outbreaks
    Because viral circulation and antigenic match vary each year and non-randomised studies predominate, systematic reviews of large datasets from several decades provide the best information on vaccine performance
    Evidence from systematic reviews shows that inactivated vaccines have little or no effect on the effects measured
    Most studies are of poor methodological quality and the impact of confounders is high
    Little comparative evidence exists on the safety of these vaccines
    Reasons for the current gap between policy and evidence are unclear, but given the huge resources involved, a re-evaluation should be urgently undertaken

SIEMs kommentar: Eller på ren svenska: Den påstådda skyddseffekten av influensavaccinering är obevisad. Detsamma gäller dess säkerhet. De flesta studier är av usel kvalitet. Med tanke på alla pengar som läggs på influensavaccinering är det angeläget med en granskning.
    Har du sett denna nyhet i några svenska massmedia?

PS enligt t ex dr Mercola utgör influensa framför allt ett symtom på D-vitamin-brist.

• MymlanMy

USA vetenskapsmän kopplar autismlänk till MMR
    Av Beezy Marsh och Sally Beck
    www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml&sSheet=/news/2006/05/28/ixnews.html
    Mässlingsviruset har hittats i tarmen hos barn med en form av autism. Detta förnyar farhågor över säkerheten av MMR vaccinationer.

Amerikanska
    forskare har avslöjat att 85 procent av proven tagna från autistiska barn med tarmoordningar innehåller viruset. Viruset är detsamma som det trippelvaccin som används vid mässling, påssjuka och röda hund.

Upptäckterna kommer med rykande färsk kunskap om MMR, eftersom de stöder teorier om ett samband mellan vaccination och autism och smärtsam tarm sjukdomslidande hos ett antal autistiska barn.

Studien stöder upptäckter gjorda av gastroenterologen Dr Andrew Wakefield i 1998 och Prof John O'Leary, patolog, 2002.

Föräldrar säger att deras barn utvecklades normalt tills de fick MMR
    vaccin, som ges när ett barn är mellan 12- och 18-månader-gamla. Barnen lider nu av regressiv (tillbakaverkande) autism.

En teori är att viruset passerar genom tarmen, orsakar skada, och in i blodströmmen, och därifrån kan den attackera hjärnan.

Mer än 2,000 familjer hävdar att deras barn har lidit skada men Department av Health upprepade nyligen att MMR är säker, en inställning stödd av British Medical Association och alla Royal Colleges. Förra året misslyckades Regeringens vetenskapsmän att reproducera forskningsresultat av Dr Wakefield.

Forskning som skall presenteras denna vecka i
    Montreal, Kanada, tillhandahåller fräscha bevis om att mässlingsviruset är närvarande i tarmarna på autistiska barn. Dr Stephen Walker, från the Wake Forest University School of Medicine, North Carolina, studerade barn med regressive autism och tarmsjukdom. "Av en handfull resultat som vi har i så här långt, är alla virus av vaccinstammar", sade han.

SIEMs kommentar: Läs själv om vaccinerna på www.klokast.se/siem/Vaccinbroschyr.html, följ länkarna, sök på www.alternativtorget.se/Bibliotek.html studera www.klokast.se/kurs/Vacc.html och bilda dig en egen uppfattning!

• MymlanMy
    maria12 skrev 2009-05-24 16:13:06 följande:
    Hejsingletta....kollade pa det som skrevs om Tarek, jag undrar om du vet nagot om detta dodsfall av Tarek utreddes for att ha en koppling till Vaccinet, vet du om det gar att fa reda pa om detta kom med i statistiken i sana fall? Det kan ju vara ett av morkertalen. jag tror jag ska personligen forsoka kontakta Tareks pappa for att kolla hur det blev, om det finns nan secretesslag som gor att vi inte far reda pa mer.Min kompis fick forrasten hog feber och svara hallucinationer i nagra dagar utav ett vaccin, men det rapporterade han ingenstans, eftersom han var vuxen och det gick over efter nagra dagar.....och hans fru ar sjukskoterska, och sa att det nog skulle ga over. (darmed annu ett "morkertal", dvs orapporterad effekt......)Hursomhelst, en tanke slog mig, att detta med hallucinationer kanske ar vanligare an man tror, men aldrig kan bli rapporterat, eftersom det ar i princip omojligt att veta om en liten bebis har hallucinationer etc...bara en tanke, for jag sag att det stod att han haft hallucinationer i en av artiklarna.Naja, jag funderar bara...men jag tror faktiskt morkertalet ang sideffekter vad galler vaccinationer ar stor, speciellt runt om i varlden da sant funkar mkt samre an i sverige, men aven i sverige. For hur fasen ska man rapportera att en bebis ex hallucionerar efter ett vaccin? Det ar ju OMOJLIGT att veta. Men jag VET att det hande min vuxna kompis, sa da kan det ju absolut handa sma bebisar.....eller?Sen sager ju sjalva VAERS - vaccine adverse effect reporting system eller vad de nu heter, att bara ca 10 procent av alla sideffekter nagonsin rapporteras, och det ar ganska harda kriterier for att sidoeffekter ska fa komma in i statistiken, det maste ex handa nat i direkt samband upp till max 3 dagar efterspruta ex (kolla sjalva upp dessa kriterier for mer detaljerad info)....sa hander nat 10 dagar efter, ar det nog inte sa sakert att det kommer med.Naja, jag tankte inte involvera mig i en vaccinationsdiskution just nu, men men....here i go again...jag ar hopplos.
    Hej Maria!

Nej, jag vet inte om det i samband med dödsfallet gjordes någon utredning om huruvida det var vaccinet som var orsaken. Hoppas verkligen det. I mina ögon är det ytterligare ett fall som bekräftar mina farhågor beträffande vaccinationerna.
    Nej, du är verkligen inte hopplös - jag är så tacksam för att du finns! Det känns skönt att det finns personer som du som ifrågasätter vaccinationsprogrammen och läkemedelsindustrin. Tack vare internet har vi chans att få kontakt med varandra och växla information.
  • MymlanMy
    Dr Mupp skrev 2009-06-14 07:01:17 följande:
    Varför skälla på oss som vaccinerar? Din dotter kommer ju vara beroende av att "alla andra" vaccinerar. Hade jag haft ett barn som inte gick att vaccinera hade jag varit överlycklig om alla andra vaccinerade så hon fick gå på det skyddet. Visst det hjälper inte mot stelkramp men mot de andra sjukorna. Ja det finns biverkningar av vaccin, de flesta få inga eller lindringa som feber och ömt på stickstället. En del har riktigt otur och får otäcka biverkningar. Men så är det med alla mediciner, ska vi ta bort allt bara för att de finns biverkningar av dem. Vanlig alvedon som många ger mycket och ofta till sina bebisar har också biverkningar. Det enda vi som föräldrar kan göra är att läsa på och sen göra ett på påläst val som möjligt. Jag väljer att vaccinerar enligt programmet så länge mina barn är friska. Trean har fått sitt vaccinationsprogram förskjutet en del eftersom han var mycket förkyld. Av mina barn har ettan fått en allergisk reaktion mot ägget i MMR-vaccinet (två månader senare fick vi veta att hon var äggallergisk, hade jag vetat det innan hade jag väntat med vaccinet) annars har ingen av dem visat några som helst reaktioner.Våran fyra kommer också vaccineras enligt programmet. Du borde vara glad för det, det betyder att ännu ett barn vaccineras och riskerna för epedemer minskar vilket gör att skyddet runt ditt barn blir bättre.
    V.G läs TS inledning ovan! Eller så citerar jag det åt dig nedan!

"Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.

Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
    Någon med vaccination blir det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...
  • MymlanMy

Beyond Eternity skrev 2009-06-14 08:45:55 följande:

Jag kommer ingenstans med denna länken, kan du kolla om det är rätt?
    Ber om ursäkt men jag lyckas inte heller komma fram. Det har jag gjort tidigare när jag fick länken men nu tycks den ha försvunnit. Ska undersöka om den går att spåra.
Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...