Dr Mupp skrev 2009-06-14 07:01:17 följande:
Varför skälla på oss som vaccinerar? Din dotter kommer ju vara beroende av att "alla andra" vaccinerar. Hade jag haft ett barn som inte gick att vaccinera hade jag varit överlycklig om alla andra vaccinerade så hon fick gå på det skyddet. Visst det hjälper inte mot stelkramp men mot de andra sjukorna. Ja det finns biverkningar av vaccin, de flesta få inga eller lindringa som feber och ömt på stickstället. En del har riktigt otur och får otäcka biverkningar. Men så är det med alla mediciner, ska vi ta bort allt bara för att de finns biverkningar av dem. Vanlig alvedon som många ger mycket och ofta till sina bebisar har också biverkningar. Det enda vi som föräldrar kan göra är att läsa på och sen göra ett på påläst val som möjligt. Jag väljer att vaccinerar enligt programmet så länge mina barn är friska. Trean har fått sitt vaccinationsprogram förskjutet en del eftersom han var mycket förkyld. Av mina barn har ettan fått en allergisk reaktion mot ägget i MMR-vaccinet (två månader senare fick vi veta att hon var äggallergisk, hade jag vetat det innan hade jag väntat med vaccinet) annars har ingen av dem visat några som helst reaktioner.Våran fyra kommer också vaccineras enligt programmet. Du borde vara glad för det, det betyder att ännu ett barn vaccineras och riskerna för epedemer minskar vilket gör att skyddet runt ditt barn blir bättre.
V.G läs TS inledning ovan! Eller så citerar jag det åt dig nedan!
"Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.
Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
Någon med vaccination blir det inte.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...