Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
TS: intressant hördudu, men såklart fruktansvärt för er. Dock en viktig debatt tycker jag. Jag fick i vuxen ålder en hel radda vacciner på en gång,(MPR, booster tetanus, Hepatit B), och efter det blev jag så dålig i magen i flera månader. Jag mådde illa, hade diarré, var helt enkelt inte alls pigg. Det enda jag kunde koppla detta till var vaccinerna. Har aldrig förr eller senare haft liknande. Kan såklart ha varit något annat, men mycket immunförsvar "bor" ju i tarmen, och vacciner påverkar ju immunförsvaret, så varför inte tänkte jag.
Sen har jag också funderat mycket kring hur biverkningar av vacciner rapporteras. Det finns ju ett antal steg som måste tas för att man ska koppla en sjukdom till ett vaccin. För det första måste föräldrarna söka vård för barnet. För det andra måste föräldrarna berätta att barnet nyligen vaccinerats(de flesta föräldrar har inte en tanke på att ett vaccin skulle kunna orsaka sjukdom, tom jag som är intresserad av ämnet har en tendens att glömma bort det). För det tredje måste läkaren tro på att det kan finnas en koppling mellan vaccinet och sjukdomen. Och det blir ju inte mer än hypoteser, man kan ju inte bevisa att vaccinet har orsakat en viss sjukdom. Precis som för mig var det en tanke, eftersom jag hade varit frisk innan och vaccineringen var det enda "nya" som hade inträffat.