Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
Starkast skrev 2009-06-14 10:02:40 följande:
Och vad gäller alla barnsjukdomar man vaccineras mot, går de flesta genom sjukdomen utan några som helst men. Den lilla klick som drabbas, drabbas också hårt.Så frågan är ju väldigt individuell! Har man ett barn som reagerar på en stor mängd bakterier, är det ju kanske bättre att låta bli att vaccinera eftersom risken att drabbas av sjukdomen idag är så liten, pga vi som har barn som inte är känsliga kan vaccinera våra barn.Sen är det en annan sak jag funderat på många gånger. De barn som reagerar riktigt kraftigt mot vaccinet, tror jag är samma grupp som får de svåra komplikationerna av att drabbas av sjukdomen. De barn som inte reagerar alls på vaccinationen, tror jag är den grupp som går igenom även barnsjukdomen utan komplikationer. Att det med andra ord är själva viruset man inte tål.Så med andra ord tror jag att de känsliga barnen inte ska vaccineras idag, eftersom det är mindre risk att drabbas av sjukdomen så länge de icke känsliga barnen fortsätter att vaccineras. På så sätt kompliterar vi alla varandra och alla får må bäst och färre barn behöver drabbas hårt.