• Milo78

Pyamas med fötter till nyfödd?

Håller på att göra massa inköp till bebisen och har dragit ut en liten lista från mvc om vad som är bra att ha den första tiden bla står det "pyamas/sparkdräkt med fötter" och jag har kollat de vanliga kedjorna (hm, lindex, kappahl) men de har inte inne i rätt storlek... eller så är det inte fötter på dem. Kan någon tipsa mig om vart jag kan leta mer?

Och sen hur mycket behöver jag i varje storlek? har köpt lite bodies i stl. 56 . Men sen sa någon att det kan vara för stort, satsa på stl 5o också. hur många par bodies, byxor osv behöver jag? Och material, velour el tunn bomull (BF början på juli), kort -lång ärm/ben ?

• Svar på tråden Pyamas med fötter till nyfödd?
  • Hannah76

Ingen av mina tjejer har kunnat haft pyjamasar med fötter.. Bättre att köpa utan och ha sockor.

• Silverkatten06

Det är ju en smaksak, men jag gillar inte pyjamasar och byxor med fötter. Mina killar har haft en tendens att sparka loss foten och då trasslar liksom benen in sig uppe i pyjamasen på nåt sätt.. Dessutom har fötterna på dem oftast varit så små att pyjamasen blir urväxt i fötterna innan resten av pyjamasen, om du fattar hur jag menar...

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • QueenRose

Jag hade nog köpt några få kläder innan bebis är född så man har till att börja med.. Sen är det lättare när man vet storlek...

• Strumpan08

Jag gillade inte riktigt pyjamaser med fot. Dels så sitter de riktigt dåligt när de är så små, de har aldrig foten nere i fotdelen utan byxbenen hänger och slänger bara. Och dels så växer de ur dem så fort.

Satsa på pyjamaser utan fot. Särskilt eftersom barnet väntas mitt i sommaren.

Kan vara bra att köpa i stl 50. Jag hade bara köpt i 56 och större, men min tjej på 49 cm drunknade ju i dem. Så vi fick panikåka och köpa lite 50. Men det räcker med rätt lite. Kanske två bodys, någon liten jacka, byxor kan du nog använda 56 redan då även om det blir en liten bebis.

• Didia

om du inte hittar hela spardräkter så kan du köpa 2 delat och då är det byxor med "fötter" de finns faktiskt överallt.
    (men glöm inte att kolla ställen som Babyland och Babyproffsen...)

Jag tycker storlek 50 är litet då det verkar som de flesta bebisar föds runt 50 cm...min var 53cm..så jag skulle nog satsa på ett par i 52 och ett par i 56 och shoppa resten sen...lyckat till

• Billabong
    Strumpan08 skrev 2009-05-20 23:11:13 följande:
    Jag gillade inte riktigt pyjamaser med fot. Dels så sitter de riktigt dåligt när de är så små, de har aldrig foten nere i fotdelen utan byxbenen hänger och slänger bara. Och dels så växer de ur dem så fort. Satsa på pyjamaser utan fot. Särskilt eftersom barnet väntas mitt i sommaren. Kan vara bra att köpa i stl 50. Jag hade bara köpt i 56 och större, men min tjej på 49 cm drunknade ju i dem. Så vi fick panikåka och köpa lite 50. Men det räcker med rätt lite. Kanske två bodys, någon liten jacka, byxor kan du nog använda 56 redan då även om det blir en liten bebis.
    Silverkatten06 skrev 2009-05-20 23:09:08 följande:
    Det är ju en smaksak, men jag gillar inte pyjamasar och byxor med fötter. Mina killar har haft en tendens att sparka loss foten och då trasslar liksom benen in sig uppe i pyjamasen på nåt sätt.. Dessutom har fötterna på dem oftast varit så små att pyjamasen blir urväxt i fötterna innan resten av pyjamasen, om du fattar hur jag menar...
    Instämmer byxor och pyjamasar med inbyggd fot/strumpa var värdelöst just av anledningarna ni nämner. Tur att vi bara hade två sådana!
  • systerflitig

Strl 56 duger bra till de flesta bebisar. Speciellt på byxor, kan alltid vikas upp. Ett par omlottbodies i strl 50 kan vara bra. Satsa på lindex, de är rymliga men korta i strl. HM kan man nästan räkna en 56 som en 50, de är små i strl speciellt de i flerpack. De har även en hel del sparkbyxor med fot.

Jag fick en stor och varm bebis så hon var nästan barfota jämt. Annars blev hon väldigt varm. Fick barn i maj. Annars finns små mjuka toffelsockor som sitter löst och bra på både lindex och kappahl. Tänk på att resåren i strumpan skall vara lös och mjuk.

Lycka till !!!

• Fröken Juni

Jag köpte pyjamasar med fötter på H&M, Lindex och Kapp-Ahl till mina barn.

Satasa på mycket bodys för det går åt. Tröjor till bebis tyckte jag personligen var värdelöst, åkte bara upp under armhålorna på bebis när man lyfte och bar.

Köp gärna långärmat i bomull då man ska skydda dem små för solen. Velour blir för varmt.

5-6 par byxor kommer du långt med och tänk på att man oftast får drösvis med kläder av släkt och vänner ibörjan om det är ens första barn.

En liten kofta kan vara bra att ha också på bebis när det är lite småkyligt ute och så en tunn mössa/hjälm med knyt.

• fjärilflickan

Jag har precis köpt två pyjamasar med fötter till bebisen i min mage. Hittade på Exit, 2 för 120:-. Gillar inte heller pyjamasar med fötter egentligen, men tyckte detta var billigt och jag har även andra pyjamasar utan fötter sedan innan. Köpte en i stl 50 och en i stl 56, de var ganska stora i stl, men de krymper ju alltid lite i tvätten.
    Tycker pyjamasar är ganska dyrt annars i de små stl, på Kappahl kostar de ju 129-159 kr och det är dyrt tycker jag för en pyjamas. HM:s kostar väl runt 99:-, men jag har hittat 2-pack för 149:- på nätet.

Svar på tråden Pyamas med fötter till nyfödd?