• LPW

Handväskor- kvalitet eller kvantitet?

Jag antar att det finns fler än jag som tycker att det är roligt med handväskor! Hur resonerar ni- ett fåtal väskor i bra kvalitet eller har ni massvis med väskor (allra bäst är förstås massvis med väskor i bra kvalitet!)?

Själv satsar jag bara på väskor i neutrala färger och jag har få väskor men i "bra" kvalitet (Mulberry, YSL, Tods etc).

• Svar på tråden Handväskor- kvalitet eller kvantitet?
  • Fratris

DEFINITIVT kvalitet!!!! Skulle aldrig släpa omkring på en plastväska (läs: "skinn-imitation").

Har också få väskor men bra kvalitet, och jag har aldrig ångrat dessa köp... har en Louis Vuitton Speedy som jag använt varje dag i sex år (ser fortfarande ny ut förutom handtagen som är vackert honungsfärgade), Bulga-väska som jag använder massor tex. En svart Dior-väska som ser superclassy ut som jag alltid använder på jobb

Partyväskor Gucci och Prada, piffar till vilken outfit som helst! Och kommer ha dem för alltid

• Fratris

LPW: Är det en Mulberry Roxanne du har? Jag köpte en sån fast mintgrön, älskade verkligen färgen men kunde inte ha den ofta, så jag sålde den Dessutom var den sååååååååå tung

• LPW
    Fratris skrev 2009-05-21 11:08:03 följande:
    LPW: Är det en Mulberry Roxanne du har? Jag köpte en sån fast mintgrön, älskade verkligen färgen men kunde inte ha den ofta, så jag sålde den Dessutom var den sååååååååå tung
    Jag har ingen Roxanne- tycker att det är lite för mycket spännen på den för min smak (= snyggt på andra men inte på mig) och jag tycker bättre om modeller som t.ex Bayswater.
  • Sthlm08

Jag satsar på kvalite.

Min Mulberry Bayswater för ex antal år sen och den är min klara favorit, använder den alltid till vardags. Får plats med det mesta i den:) Går även att få ner några blöjor och tvättlappar m.m. Vilket är guldvärt! Synd är att den är så tung.

Burberry Nova Check använder den som jobbväska, otroligt rymlig. Kanon för dator, papper m.m.

Longchamp Le Pliage Large det är väl en riktig klassiker, använder den som skötväska när vi ska åka längre och man behöver ha ombyte osv till dottern. Förut användes den mest som weekendbag eller träningsväska.

Det är väl dom 3 väskorna som jag använder mest.
    Sen hänger det lite partyväskor från Gucci, Karen Millen osv

• mrs holiday

Jag köper inte dyra väskor, eftersom jag tröttnar efter ett tag och vill kunna byta då och då. Min maxgräns för en väska går nog vid 500-600 kr. Men jag har ändå bara en väska i taget, det blir för jobbigt att hålla på och flytta över alla nödvändigheter!

• Kicki86girl

Jag lägger gärna ner en del pengar på handväskor och skor eftersom jag gärna vill ha bra kvalitet där. Älskar min Mulberry Bayswater i oak och har nu planer på att köpa en Mulberry Roxanne. Tycker om lite mer diskreta väskor som inte är helt täckta av loggor.

• Emeraldy

För att vara fröken tvärtemot så kör jag kvantitet före kvalitet Jag älskar väskor, men betalar högst ett par hundra för dem. Tröttnar snabbt och vill ha nya. Är alldeles för snål för att punga ut tusentals kronor för en väska

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • heter

Kvalitet framför kvantitet alla gånger! Jag har bara riktiga märkesväskor som Gucci, LV mfl.

Anser ni att Longchamp är ett fint märke eller inte? Jag tycker det är sådär, inget speciellt egentligen.

• Choklad och Nötter

Helt klart kvalité! Hellre 2-3 kvalitets väskor än 10-20 billiga från t ex H&M. Har just nu en Mulberry Bayswater som jag är rätt så nöjd med. Dock är den väldigt tung. Men annars är den kanon, man får plats med mycket och den funkar även bra när man ska ut och resa.
    Mitt nästa väskköp blir också Mulberry, fast en mindre sådan, en liten Antony. Till fest har jag min underbara gamla Dior vintage-kuvertväska samt ett litet svart kuvert i lack från Rizzo. Mer behöver jag inte. Eller jo, Antony behövs ju. Håller på att sparar till den just nu, så till hösten flyttar den in, i guess...eventuellt lite tidigare.

• Choklad och Nötter

Angående Longchamp så är den ok. Dock inget jag skulle vilja ha som vardagsväska, men kanske som en väska man tar med på en liten helgtripp.

Svar på tråden Handväskor- kvalitet eller kvantitet?