• LPW

Handväskor- kvalitet eller kvantitet?

Jag antar att det finns fler än jag som tycker att det är roligt med handväskor! Hur resonerar ni- ett fåtal väskor i bra kvalitet eller har ni massvis med väskor (allra bäst är förstås massvis med väskor i bra kvalitet!)?

Själv satsar jag bara på väskor i neutrala färger och jag har få väskor men i "bra" kvalitet (Mulberry, YSL, Tods etc).

• Svar på tråden Handväskor- kvalitet eller kvantitet?
  • heter

Jag tänkte på handväskorna, inte bagmodellen.

Choklad och Nötter skrev 2009-05-22 03:20:27 följande:

Angående Longchamp så är den ok. Dock inget jag skulle vilja ha som vardagsväska, men kanske som en väska man tar med på en liten helgtripp.
  • LPW

Roligt med fler som satsar på "kvalitet framför kvantitet". Hur många väskor behöver man egentligen och vilka typer av väskor?

Om man som jag utgår helt och hållet från neutrala färger så är ju en svart väska given men en sådan känns ju så där mitt under högsommaren. Vad har ni för färger på era väskor som ni använder året om?

• Kicki86girl

Det här är väskor som jag tycker att jag behöver:

1. Mulberry Bayswater: Bra jobb/skolväska där man får plats med mappar, kollegieblock, plånbok, mobil, nycklar, extratröja, sminkväska mm.

2. Balenciaga Giant City: Bra "gå - i - stan - väska", den är lagom stor så man får plats med plånbok, sminkväska, mobil och den har dessutom en axelrem som man kan koppla på om man inte vill bära väskan i armvecket.

3. Chanel 2.55: Toppenbra fest/middagsväska där man får plats med det absolut nödvändiga som plånbok och mobil, passar bra till det mesta och är en väldigt klassisk modell.

4: Mulberry Weekendväska: Passar bra om man ska åka bort en helg, den är i snyggt läder och är slittålig.

• Sthlm08

Måste berätta vad som hände i morse, fick en unerbart trevlig överaskning när mamma ringer och berättar att hon hittat min Chanel 2.55 väska som snart vart borta i TVÅ år:-O

Hon hittade den när hon gick igenom några kartonger jag ställde där när jag skulle byta lägenhet men som aldrig kom så långt:P Men nu är dom iofs här:P

Rotade igen lådorna lite snabbt och hittar en weekendbag från

Förstår ni lyckan??:D

Min Mulberry Bayswater är nog det bästa köpet jag gjort, köpte den i svart- Det är lätt och matcha osv.

Burberry väskan är orginal färgen på rutona.

Chanel väskan är svart.

Dom flesta partyväskorna är i svart, silver osv...

Nästa inköp är en Mulberry Bayswater Piccadilly, dvs den största väskan i Bayswater serien. Den ser stort sätt likadan ut men att den är mkt större:)

• LPW
    Sthlm08 skrev 2009-05-22 11:35:27 följande:
    Måste berätta vad som hände i morse, fick en unerbart trevlig överaskning när mamma ringer och berättar att hon hittat min Chanel 2.55 väska som snart vart borta i TVÅ år:-OHon hittade den när hon gick igenom några kartonger jag ställde där när jag skulle byta lägenhet men som aldrig kom så långt:P Men nu är dom iofs här:PRotade igen lådorna lite snabbt och hittar en weekendbag från Förstår ni lyckan??:D Min Mulberry Bayswater är nog det bästa köpet jag gjort, köpte den i svart- Det är lätt och matcha osv.Burberry väskan är orginal färgen på rutona.Chanel väskan är svart.Dom flesta partyväskorna är i svart, silver osv...Nästa inköp är en Mulberry Bayswater Piccadilly, dvs den största väskan i Bayswater serien. Den ser stort sätt likadan ut men att den är mkt större:)
    Vad roligt att du fått tillbaka din väska! Jag har också funderat på en Piccadilly (att ha när man reser) men skulle förstås allra helst vilja ha en "travel Birkin" men de har ju tyvärr en helt annan prislapp...
  • Sthlm08
    LPW skrev 2009-05-22 11:49:16 följande:
    Vad roligt att du fått tillbaka din väska! Jag har också funderat på en Piccadilly (att ha när man reser) men skulle förstås allra helst vilja ha en "travel Birkin" men de har ju tyvärr en helt annan prislapp...
    Jag tänkte ha Piccadillyn som weekend väska typ:)
    Vem vill inte ha en Birkin:O men där går tillo med min gräns för hur mycket man kan lägga ut på en väska:(
  • k girl

Vad lustigt att folk likställer kvalitet med märkesvaror. Jag har kvalitetsväskor, jag betalar gärna för välsydda handväskor i fint material som åldras vackert. Det är dock inte märkesvaror, utan hantverksmässigt tillverkade handväskor i fint skinn som kostar ett par tusenlappar.

• LPW
    k girl skrev 2009-05-22 12:05:47 följande:
    Vad lustigt att folk likställer kvalitet med märkesvaror. Jag har kvalitetsväskor, jag betalar gärna för välsydda handväskor i fint material som åldras vackert. Det är dock inte märkesvaror, utan hantverksmässigt tillverkade handväskor i fint skinn som kostar ett par tusenlappar.
    Vad är det för väskor du har? Jag vill inte gå omkring som en vandrande reklampelare (dvs med en väska översållad av logotyper) och det lät helt klart intressant med hanverksmässigt tillverkade väskor i bra kvalitet!
  • k girl

LPW: Jag har bland annat köpt väskor när jag varit i Italien, men även till exempel Bölebyns garveri gör kvalitetsprodukter. Böleväskan är kanske inte världens vackraste, men det är en klassiker.

• LPW
    k girl skrev 2009-05-22 13:07:33 följande:
    LPW: Jag har bland annat köpt väskor när jag varit i Italien, men även till exempel Bölebyns garveri gör kvalitetsprodukter. Böleväskan är kanske inte världens vackraste, men det är en klassiker.
    Tack för tipset! Kan tänka mig att det är bra kvalitet men en sådan "Böleväska" är inget för mig.
  • heter

Burberry är nog mitt sämsta köp. Den är ju hopplös att matcha om man inte har svarta kläder typ. Jag använder den aldrig.

Vad tycker ni om Longchamp handväskor, var de står i "finhet" eller vad man ska säga? Jag vet att jag tjatar men jag kan inte bestämma mig själv riktigt.

• Choklad och Nötter

Bayswatern har jag i färgen choklad. Likaså plånboken som också är Mulberry.

• Kicki86girl
    heter skrev 2009-05-22 15:47:13 följande:
    Burberry är nog mitt sämsta köp. Den är ju hopplös att matcha om man inte har svarta kläder typ. Jag använder den aldrig. Vad tycker ni om Longchamp handväskor, var de står i "finhet" eller vad man ska säga? Jag vet att jag tjatar men jag kan inte bestämma mig själv riktigt.
    För ett tag sen så funderade jag på att köpa en burberry-väska men ångrade mig när jag hade varit inne i deras affär på NK, har lite svårt för det materialet som de gör sina rutiga väskor i.

Var inne i stan idag och införskaffade en cognacsbrun miu miu coffer bag i lammskinn, vet att den inte är "inne" längre men jag blev förälskad i den.
Svar på tråden Handväskor- kvalitet eller kvantitet?