• Mysrester

Hur ovanligt/vanligt är det att könsbestämning via ultraljud visar fel?

Man hör ju ibland att det visat sig att den lilla visade sig flickan vara en pojke vid födseln. Men hur vanligt är det att det visar fel. Och vet ni fall som visat tvärtom, dvs att det man trott var en pojke visade sig vara en flicka?

Jag vet att jag väntar en pojke, och är så inkörd på det nu så om det kommer ut en flicka kommer jag bli väldigt förvånad. Egentligen spelar det ingen roll, men det kommer ju säkert ta en stund att ställa om sig.

Har ni hört talas om fall, eller tom varit med om det själva? Berätta!

• Svar på tråden Hur ovanligt/vanligt är det att könsbestämning via ultraljud visar fel?
  • hönamor

Hört nån berätta på nätet, men vi blev sagda väntade en flicka o ut kom en flicka. Tror inte det är jättevanligt men det händer nog.

• CeciliaD

Ni vi var på ul så sa de att ser rätt till 99% Och om de inte ser säkert vad det är så säger de inget..

• apmani

Till mig sa BM (idag faktiskt!) att hon TRODDE det var en pojke, men att vi inte skulle börja shoppa pojkklder än, eftersom hon inte alls var säker... Så det får väl bli lite neutrala kläder till krabaten!

• Trasslan

När jag väntade min son 2006 så sa de att vi skulle få en flicka. Dock köpte vi ingenting tjejigt eftersom både jag och min man inte riktigt trodde på henne. Å det gjorde vi rätt i, för ut kom vår son =). Kan dock tillägga att det var på rutinUL och inte något extra, kanske var det därför jag inte trodde på att det var en flicka.

• Gucci76

Till mig sa det att jag vänta en flicka, och ut kom en flicka.

Bland mina vänner och bekanta så vet jag bara en som de sa till att de vänta en flicka och ut kom en pojk. Lika glada för de, men förvånade.!!

• EmiliaJ

Jag har fått besked pojke båda graviditeterna och det har varit rätt! Tror det är ganska mycket skrönor och det händer nog inte så ofta. Men visst händer det, men en barnmorska borde inte säga något om hon inte är säker!

• gnilmre

Fick veta i vecka 24 att vi väntade en flicka och ut kom Tilda. Igår fick vi veta att det är pojke denna gång (på rul). Nu återstår det att se vad som dyker upp i oktober.

• MoMaJo

Har varit på tre UL. Fick en prematur första gången därför får jag extra kontroller.
    Frågade efter könet, kan ju vara kul att veta på nr 2, då första var en kille och min bror har 3 st killar

Första gången på rul v 18. Svarade BM "Jag skulle säga att det är en kille, men jag är inte helt säker". Andra gången v 22 var bebisen inte samarbetsvillig. Tredje gången i v 26 Svarar BM "Jag skulle säga det att det är en tjej, det ser ut som två blygläppar och en springa" Så vi har fått två olika svar. Så det kommer bli mycket intressant att se vad som faktiskt kommer... Men vi har minst ett UL kvar innan bebisen kommer så vi får väl se om vi får redan på någonting nästa gång eller om det blir en överraskninig. Just nu vågar vi inte tro någonting... Jag är bra glad så ju längre bebisen håller sig inne dessto bättre.

• VR0NK

Till mig ska BM att hon trodde att det var en kille för hon tyckte sig se en pung och en liten snopp.
    Dock var jag och spådde mig för ett par veckor sedan och hon var helt övertygad om att det var en liten tjej. Så nu återstår det att se om tekniken eller det övernaturliga har rätt. Väntar med spänning =)

• apmani
    VR0NK skrev 2009-06-03 08:58:43 följande:
    Till mig ska BM att hon trodde att det var en kille för hon tyckte sig se en pung och en liten snopp. Dock var jag och spådde mig för ett par veckor sedan och hon var helt övertygad om att det var en liten tjej. Så nu återstår det att se om tekniken eller det övernaturliga har rätt. Väntar med spänning =)
    Guuud så spännande!! Ungefär samma ord som BM sa till mig! Oh, kanske jag skulle uppsöka någon spåkunnig??
Svar på tråden Hur ovanligt/vanligt är det att könsbestämning via ultraljud visar fel?