• Mulle69

Törs du äta svensk kyckling igen? Dansk okej istället?

Vad tycker ni, hur har ni tänkt?

Glas i kycklingen satte stopp för kycklingätandet hemma hos oss. Igår hade vi en försiktig nypremiär - med danska jätte kycklingar!

Med de svenska får nog vänta ett tag till. Och växa till sig, fick ju som mer smak för danska igår...

Mer att läsa här: receptomaten.blogspot.com/2009/05/ata-kyckling-igen-ar-det-ok.html

• Svar på tråden Törs du äta svensk kyckling igen? Dansk okej istället?
  • Fridayyy

Aldrig i livet dansk kyckling. Är ju ofta salmonella i dem.

Glaslarmet var ju bara falsklarm. Det hade ju inget samband att många skulle hittat glas.

Nä, köp närproducerat om det går.

• Ejin

jag har aldrig slutat.... orkar oftast inte hänga upp mej på sånt....

• linjes

Törs?
    Här har det aldrig slutats äta kyckling,risken att hitta glas i kycklingen är minimal
    Skulle man lyssna på allt så blev man nog bra smal till slut

• NorrVimpel

Chansen (risken) för att jag skulle råka ut för det en gång till kan inte vara så stor.. så ja, nu blir det nog kyckling snart

• Ejin
    NorrVimpel skrev 2009-05-21 17:58:30 följande:
    Chansen (risken) för att jag skulle råka ut för det en gång till kan inte vara så stor.. så ja, nu blir det nog kyckling snart
    har du fått en glasbit i??
  • skånetös78

Skulle aldrig i livet äta dansk kyckling! Antar att anledningen till att de är så stora är säkert att de får massa tillsatser i fodret för att de ska växa snabbt och knappt kunna stå på benen särskilt länge! Detta är vad jag ANTAR, och det är inte alls säkert att svenska kycklingar har det bättre men mitt samvete inbillar mig det iallafall!

• Ariel o Melodys Mom

Jag har aldrig varit rädd för att äta svensk kyckling. Hade gärna köpt en del av den kycklingen som de bara kastade bort.

Svar på tråden Törs du äta svensk kyckling igen? Dansk okej istället?