Upprepade missfall och immunförsvar, ng som kan hjälpa mig?
Hej!
Jag har under snart 2 år fått samanlagt 6 missfall 4 st vid ivf försök och 2 st utan ivf, e utredd och fått reda på att jag e heterzygot för protrombingenmutation.
har oxå förhöjda vädren av P-Antitrombin och P-protein C betyder detta att jag har brist på de?
kan det vara anledning till mina tidiga missfall? kommer oftas bara till vecka 4-5
jag har ingen behandling idag för det.
Jag har oxå problem med mitt immunförsvar då jag har en lätt ökning av immunoglobulin G, dvs en lätt inflamatorisk aktivitet i kroppen och går alltid runt med en sänka på ca 10, kan det va så att min kropp tar embyona som inkräktare och gör sig av med dom då jag redan går omkring med en inflamatorisk aktivitet?
Snälla ng som vet?
jag har begärt att få kortison/prednisolon av min läkare men nej det få jag inte då han inte tycker att inflamationen e så hög/stor
kan tilllägga att jag fick tvillingar 2000 via IVF utan ng problem hade då inga problem med ng inflamationer i kroppen.
Fick inga missfall då i häller trots att jag var heterzygot för protrombingenmutation då oxå.
Kommer att göra ett frysförsök till hösten och vill inte ha ett missfall till om det har med mitt immunförsvar att göra.